Rok później – Ruf 911 Rt 35 S (2013)
Minął rok od prezentacji Rufa 911 Rt 35. Na tegorocznym genewskim salonie samochodowym niemiecka firma tuningowa również przedstawiła sporo nowości, wśród których jest wzmocniona wersja wspomnianego wozu – model S.
Rt 35 to być może najważniejszy model dla firmy Ruf. To pomost między mniej sportowym 3800 S bazującym na Boxsterze a supersportowym CTR3, które kupi raczej niewiele osób. Cena tego ostatniego wozu przekracza 650 tys. euro, więc nie każdego, nawet bogatego, obywatela na niego stać. Rt 35 jest dużo przystępniejszy, a oferuje niewiele gorsze osiągi. Do tego w tym roku pojawiła się odmiana S, która jest nieco szybsza od standardowego Rt 35.
Gdy postawi się obok siebie oba samochody (Rt 35 i Rt 35 S), bardzo trudno jest znaleźć jakiekolwiek różnice w wyglądzie. Ujawniają się one dopiero po przyjrzeniu się tyłowi – w nowym wozie tuner zainstalował bowiem dodatkowe skrzydło. Jego zadaniem jest oczywiście zwiększanie docisku tylnych kół do podłoża. To ważne, bo maszyna Rufa ma napęd wyłącznie na tylną oś, a wcale do ciężkich nie należy (waży ok. 1400 kg).
Pięcioramienne felgi o kształtach ramion kojarzących się ze starszymi samochodami niemieckiego zakładu mają średnicę 20”. Przednie opony cechują się rozmiarem 245/35 R 20, natomiast tylne 295/30 R 20.
Rt 35 S ma sportowe regulowane zawieszenie, jak również wkomponowaną w nadwozie szczątkową klatkę bezpieczeństwa. Dzięki temu drugiemu rozwiązaniu karoseria auta jest sztywniejsza, co przekłada się wraz z „zawiasem” na lepsze osiągi na torze.
Oba modele Rt mają ten sam silnik. Nadal nie udało mi się uzyskać informacji na temat tego, z którego wozu Porsche pochodzi jednostka napędowa (więcej pisałem o tym rok temu). Zamontowana z tyłu przeciwsobna szóstka ma objętość skokową 3,8 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Do tego są dwie turbosprężarki.
W Rt 35 S silnik rozwija moc o 20 KM większą niż w starszym bracie, co oznacza, że bokser dysponuje 650 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest większy o zaledwie 15 Nm (840 Nm przy 3000 obr./min).
Ten konkretny egzemplarz wyposażony jest w 6-biegową ręczną skrzynię, ale Rt 35 S oferowany jest także ze skrzynią PDK. W odmianie z klasyczną skrzynią przekładniową auto powinno setkę osiągnąć po około 3,10 s, natomiast ze skrzynką dwusprzęgłową, według zapewnień tunera, 100 km/h ma na liczniku pojawiać się najpóźniej po 3 sekundach (moim zdaniem przy napędzie wyłącznie na tylne koła będzie to nie lada osiągnięcie). Prędkość maksymalna jest oceniana na 342 km/h.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 650 KM przy 6500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 171,05 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 3000 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Kola przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 245/35 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1400 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,15 kg/KM
- Długość: 4491 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Rozstaw osi: 2450 mm
Osiągi (szacowane):
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,10 s
- Prędkość maksymalna: 342 km/h
Źródło: Ruf