Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione

Wcześniej była mowa tylko o ustnych zapewnieniach powrotu, ale teraz przyszła oficjalna wiadomość. Kto nie zdążył kupić Giulii czy Stelvio Quadrifoglio, będzie jeszcze miał okazję. W przyszłym roku do sprzedaży wrócą sportowe wersje obu modeli, chociaż chętni powinni się spieszyć. Przynajmniej jeśli ostrzą sobie zęby na edycję Collezione.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio QuadrifoglioAlfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo
Filip Buliński

Decyzje dotyczące przyszłości Giulii oraz Stelvio pojawiają się szybciej, niż Włosi zdążą ugotować porcję makaronu. O ile pierwotne założenia zakładały elektrycznych następców wymienionych modeli (którzy mieli właśnie debiutować), tak dotychczasowe wydania zostaną z nami dłużej, a następcy mają otrzymać też silnik spalinowy.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Roc drugiej generacji - lubimy to, co znamy

Najbardziej cieszy jednak fakt, że w związku z przedłużeniem cyklu życiowego Giulii i Stelvio, Alfa Romeo przywraca także wersje Quadrifoglio. Choć rok temu przecież je żegnali. Tym niemniej, niczym feniks z popiołów, oba auta znów zagoszczą na rynku, a pod maską będą rozbrzmiewać podwójnie doładowane 2,9-litrowe V6 o mocy 520 KM.

Na razie dzieje się to za pośrednictwem limitowanej edycji Collezione, co jest ukłonem w stronę roku 1963, gdy na rynek trafił pierwszy model z czterolistną koniczyną - Giulia TI Super. Bezpośrednio z datą związany jest także nakład wspomnianej edycji - niestety jednak nie powstanie 1963 egzemplarzy, a jedynie 63. Chętni muszą się więc spieszyć.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione © Materiały prasowe | Alfa Romeo

W tej wersji oba auta mogą liczyć m.in. na dach z włókna węglowego, karbonowe nakładki lusterek i scudetto, a także specjalne lakiery - Rosso Collezione Giulia oraz Rosso Collezione Stelvio, będące interpretacją koloru Rosso Villa D’Este z modelu 33 Stradale. Oba odcienie różnią się nieznacznie między sobą - jak twierdzi Alfa, pierwszy jest nieco ciemniejszy, a drugi - jaśniejszy.

W kabinie znajdziemy skórzane wykończenie deski z czerwonymi przeszyciami, karbon na tunelu środkowym i fotele Sparco z karbonową skorupą. Na zagłówkach z kolei wyhaftowana będzie numeracja każdego kolejnego egzemplarza, od "1 di 63" zaczynając. Standardem ma być także układ wydechowy Akrapovič oraz węglowo‑ceramiczne hamulce.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione © Materiały prasowe | Alfa Romeo

Choć Collezione określana jest jako globalna limitowana edycja, trafi wyłącznie do Europy, Japonii, Chin i na Bliski Wschód. Miejmy nadzieję, że nie będzie to jedyny przebłysk Giulii i Stelvio Quadrifoglio i oba modele wrócą do regularnej, nielimitowanej sprzedaży.

  • Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Collezione
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Collezione
[1/12] Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio Collezione Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Alfa Romeo
Wybrane dla Ciebie
Nowy odcinek S7 udostępniony później. Będą ograniczenia prędkości
Nowy odcinek S7 udostępniony później. Będą ograniczenia prędkości
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯