WAŻNE
TERAZ

Śmierć w szpitalu psychiatrycznym. Wstrząsające szczegóły

Przeszczep się udał – Ruf 911 RGT 8 (2012) [Genewa 2012]

Jeśli chodzi o tuning Porsche, to w tym roku w Genewie nie ma sobie równych firma Ruf, na której stoiskach znajduje się aż sześć nowych lub odświeżonych aut. Wśród nich jest druga generacja modelu RGT 8.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pierwszy RGT 8 został pokazany w 2010 roku. Głównym założeniem przy tworzeniu tego pojazdu było udowodnienie, że Porsche 911 może być napędzane nie tylko silnikiem przeciwsobnym. Do niewiele różniącego się od seryjnego nadwozia Alois Ruf wcisnął 8-cylindrowy widlasty silnik własnej konstrukcji. To samo urządzenie znajduje się z tyłu nowego RGT 8.

Motor napędzający ten wóz to urządzenie zbudowane przez mechaników Rufa. Za wzór posłużył jeden z silników wyścigowych, a inżynierem kierującym pracami przy projektowaniu jednostki napędowej był Hans Mezger, który lata wcześniej odpowiadał za „uzbrojenie” wyścigowego Porsche 917.

Obraz

Nietypowy dla przerobionego 911 silnik to maszyna V8 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Wał korbowy napędzający tłoki to element typu flatplane, czyli taki, w którym kąt pomiędzy czopami korbowymi wynosi 180 stopni. Co prawda producent nadal nie ujawnił pełnej specyfikacji motoru, ale wysokie obroty mocy sugerują, że mamy do czynienia z konstrukcją o dużej średnicy cylindra i małym skoku tłoka.

Objętość skokowa jednostki wynosi 4499 cm[sup]3[/sup]. Za doprowadzanie mieszanki paliwowo-powietrznej i odprowadzanie spalin w każdym cylindrze odpowiadają po cztery zawory. W głowicach zamontowano po dwa wałki rozrządu. Wzorem wyścigowych i innych sportowych aut zastosowano suchą miskę olejową. Kompletny silnik waży niespełna 200 kg.

Obraz

Spaliny opuszczają agregat przez sportowy układ wydechowy zaopatrzony w trójfunkcyjne konwertery katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu.

Motor legitymuje się mocą maksymalną wynoszącą 550 KM przy 8500 obr./min i momentem obrotowym o wartości 500 Nm przy 4000 obr./min. Moc płynie do 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, a z niej wyłącznie na tylne koła. Nie wiadomo czy przekładnia główna wraz mechanizmem różnicowym pozostały z fabrycznego auta czy to zespoły przygotowane przez ekipę Rufa.

Ruf 911 RGT 8 fot.4
Ruf 911 RGT 8 fot.4

Wielka wolnossąca jednostka napędowa co prawda nie pozostawia wolnego miejsca pod maską, ale też nie wymagała specjalnego przebudowywania nadwozia Porsche. W nowym aucie tuner i producent jednocześnie zrezygnował z klatki bezpieczeństwa (w poprzednim RGT 8 była). Tak jak w poprzedniku, i tu nie ma tylnych siedzeń.

Sama karoseria nowego Rufa nie różni się zbyt mocno od nadwozia Porsche 911 Carrery, a te zmiany, których dokonała firma z Pfaffenhausen łatwo zauważyć. Do nowych części należy agresywnie wyglądający przedni zderzakospojler z ogromnymi wlotami powietrza, tylny zderzak z wylotami powietrza po bokach oraz pokrywa silnika z dwoma spojlerami.

Obraz

RGT 8 ma koła z 20-calowymi felgami o klasycznym dla tunera wzorze. Obuto je w opony 245/35 z przodu i 325/30 z tyłu. Nie wiem jak przedstawia się kwestia układu hamulcowego. W aucie pierwszej serii Ruf montował ceramiczne 380-milimetrowe z przodu i 350-milimetrowe wentylowane tarcze z tyłu. W tym na jednym ze zdjęć widać, że nie są to 380-milimetrowe tarcze.

Na razie spośród parametrów drogowych została udostępniona tylko informacja o prędkości maksymalnej samochodu, która wynosi 318 km/h.

Ruf 911 RGT 8 fot.5
Ruf 911 RGT 8 fot.5

Cenę wozu być może poznamy niedługo. Auto można podziwiać na stoisku Rufa w trakcie trwania salonu samochodowego w Genewie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 550 KM przy 8500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,22 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 325/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 318 km/hblock position=\inside6205/block

Źródło: autoblogcaranddriver

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯