Nie ma lekko – Gemballa 911 Carrera S Cabrio PDK GT (2012)
Jeszcze przed śmiercią właściciela Gemballa miała problemy finansowe i na razie najwyraźniej z nich nie wyszła, skoro nowości tego tunera jest bardzo mało. Ostatnio firma pokazała pakiet GT do Carrery S Cabrio.
15.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Jeszcze parę lat temu Gemballa przedstawiała naprawdę ostre wersje różnych modeli Porsche. Pojawiła się zmodyfikowana Carrera GT, a w planach była jej wersja 1000-konna. Ostatecznie nic z tego nie wyszło, a Uwe Gemballa uwikłał się w ciemne interesy w RPA i został zamordowany. Firmę przejął tajemniczy inwestor i powoli stara się odbudować przedsiębiorstwo. Pierwsze kroki już poczyniono, ale jak widać nie jest lekko i Gemballa musi starać się jeszcze bardziej. Kolejnym punktem przywracania świetności tunerowi było pokazanie pakietu GT dla Porsche 911 Carrery S Cabrio.
Kto liczył na wielką moc 3,8-litrowego „boksera”, niestety rozczaruje się. Jednostka napędowa nadal generuje 400 KM mocy maksymalnej przy 7400 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego przy 5600 obr./min. Ekipa Gemballi zmieniła tylko układ wydechowy, ale zadaniem nowego zestawu nie jest podnoszenie mocy, tylko zmiana dźwięku motoru na agresywniejszy.
W widocznym na zdjęciach egzemplarzu Porsche zamontowało dwusprzęgłową skrzynię PDK, dzięki której auto osiąga prędkość 299 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 4,50 s.
Tuner z Leonberg uznał, że tak szybki wóz powinien być zatrzymywany lepszymi hamulcami niż seryjne. Nowe tarcze dostarcza firma Brembo, jednak nie wiadomo nic konkretnie o ich rozmiarach.
Najważniejszy z punktu widzenia Gemballi jest nowy ubiór maszyny. Zestaw nazywa się GT. Obejmuje on przedni zderzakospojler z powiększonymi z wlotami powietrza, listwy przymocowane do progów i nowy tylny zderzak z dodatkowymi światłami odblaskowymi i wycięciami na potrójne rury wydechowe. Na szczęście dostępna jest wersja zderzaka i układu wylotowego z podwójnymi końcówkami.
Uzupełnieniem całości są 21-calowe koła GForged-one z oponami Michelin 245/30 R 21 z przodu i 305/25 R 21 z tyłu. Auto zostało też obniżone o 30 mm, dzięki krótszym, bardziej sportowym sprężynom zawieszenia.
Gemballa, niestety, ceni się bardzo wysoko. Za zestaw spojlerów z malowaniem i montażem trzeba zapłacić 19 860 euro. To dużo, szczególnie że tuner nie wspomina ani słowem, żeby elementy pakietu były zrobione z kompozytów. Za komplet kół należy wyłożyć kolejne 9895 euro. Nie wiadomo, ile kosztują hamulce oraz sprężyny (te są raczej tanie na tle pozostałych elementów).
W sumie, żeby cieszyć się pojazdem bardzo podobnym do fabrycznego, klient musi sporo zapłacić, dlatego obawiam się, że propozycja Gemballa nie wzbudzi ogromnego zainteresowania wśród klientów. Nie będzie lekko.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3800 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 400 KM przy 7400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 105,26 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 5600 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne: 21”
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 305/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1485 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,71 kg/KM
- Długość: 4491 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Wysokość: 1262 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2450 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
- Prędkość maksymalna: 299 km/h
Źródło: Gemballa