Nowe Porsche 911 GT3 RS. Znajomi i tak nie zauważą różnicy

Porsche pokazało najmocniejszą, acz dalej wolnossącą 911. Nowe wcielenie GT3 RS jest crème de la crème schodzącej z rynku generacji. Nadal ma automatyczną skrzynię biegów i... wygląda niemal tak samo jak poprzednik.

Znajdź pięć różnic. Albo chociaż jedną...Znajdź pięć różnic. Albo chociaż jedną...
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Porsche
Mateusz Lubczański

Nie ma co ukrywać, że pojawienie się 911 GT3 RS na początku nie wzbudziło wielkiego poruszenia w redakcji. Nowe GT3 RS? Ono jeszcze nie przeszło liftingu? – pytaliśmy się wzajemnie, szybko przeglądając ofertę niemieckiego producenta. Jak się okazuje, całkowicie zapomnieliśmy o 911-tce z wolnossącym silnikiem, której moc przed przed odmłodzeniem utrzymywała się na poziomie całkiem rozsądnych 500 koni mechanicznych.

Okazuje się, że inżynierom z Zuffenhausen udało się wykrzesać dodatkowe 20 koni. Sześciocylindrowy, czterolitrowy bokser daje z siebie wszystko aż do zdumiewającej wartości 9000 obrotów na minutę. Dzięki temu udało się przyspieszyć sprint do setki o 0,1 sekundy, a Porsche może gnać o 2 km/h szybciej niż przed liftingiem. Z pewnością zainteresuje to kierowców, który uwielbiają lansować się na publicznych drogach. Tym bardziej, że GT3 RS oferowane jest wyłącznie z siedmiobiegową, automatyczną przekładnią PDK. Puryści mogą zdecydować się na nieco słabsze, choć nie mniej groźne GT3 (bez RS).

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/Porsche

GT3 RS wyróżnia się od słabszej wersji maską z dwoma wlotami powietrza, gigantycznymi wlotami powietrza na tylnych błotnikach jak i odważniej rozwiniętą aerodynamiką w tylnej części auta. W stosunku do poprzedniego wcielenia, znalezienie różnic wydaje się sprawą karkołomną. Tak jak zwykle w przypadku rodziny 911.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/Porsche

Zwiększono moc, ale i zmodyfikowano ustawienia tylnej skrętnej osi. Porsche lepi się do toru dzięki oponom o rozmiarze 265/35R20 z przodu oraz 325/30R21 z tyłu. Ich wymiana po dniu na torze nie będzie należała do tanich.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/Porsche

Zamiast jednak rozmawiać o oszczędnościach, zwróćmy uwagę co jeszcze możemy wrzucić do nowej 911 GT3 RS. Niemcy przygotowali pakiet Clubsport, który zawiera 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, gaśnicę i aluminiową klatkę bezpieczeństwa. W drzwiach zamiast klamek zamontowano nylonowe paski, a boczki drzwi i fotele wykonano z włókna węglowego. By jeszcze bardziej zmniejszyć masę, wyrzucono też sporo materiałów wygłuszeniowych. Można uznać to za plus – kierowca będzie mógł dzięki temu lepiej wsłuchać się w dźwięk wkręcającego się na obroty czterolitrowego boksera.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach