Model S – Lumma Cayenne S CLR 558 GT-S (2013)

Wraz z nowym rokiem niemiecka firma tuningowa Lumma wprowadza nowy pakiet optyczny o nazwie CLR 558 GT-S. Dostępne modyfikacje silników pozostają bez zmian, a więc nadal możliwe jest podkręcenie tylko Cayenne Turbo.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zestaw CLR 558 GT-S od starszego CLR 558 GT różni się łagodniejszymi liniami wszystkich spojlerów. Odmiana GT charakteryzuje się dość ostrymi krawędziami w wielu miejscach, natomiast GT-S jest bardziej bułowaty.

Obu projektom przyświecał jeden cel – obniżyć jak najbardziej wizualnie Porsche Cayenne. W obu przypadkach rezultat jest taki sam – udało się.

Obraz

Przedni zderzakospojler może mocno utrudniać najeżdżanie na wyższe krawężniki przy parkowaniu. Element ten jest zupełnie nowy i charakteryzuje się między innymi wielkim wlotem powietrza z przodu, innymi kierunkowskazami i dodatkowymi światłami wstawionymi na samym dole. Lumma zaleca montowanie tej części (nawet jeśli ktoś nie zdecyduje się na kupno całego pakietu) w modelach Cayenne Diesel, Cayenne S (na zdjęciach) i w wersji hybrydowej. Według tunera ten zderzakospojler przybliża wizualnie wymienione wyżej wersje do odmiany Turbo.

Pokrywa silnika jest całkowicie seryjna, jednak Lumma ma w swojej ofercie maski o czterech różnych kształtach. Co prawda nie zostały one zaprojektowane w ramach kitu GT-S, ale podobno pasują stylistycznie do niego.

Obraz

Po bokach tuner przykleił listwy na progi, a w tylnej części wozu popracował nad zderzakiem, w którym dołożył imitację dyfuzora. Ponadto z tyłu Porsche pojawił się większy spojler dachowy oraz mała półka pod tylną szybą.

Niezależnie od wersji silnikowej w ramach zestawu GT-S zmieniane jest zakończenie układu wydechowego. Zamiast standardowych rur wylotowych specjaliści z Niemiec instalują rury z czterema końcówkami o średnicy 90 mm każda. Wszystko po to, żeby po tuningu wszystkie wersje silnikowe przypominały Cayenne Turbo.

Standardowymi kołami są felgi o średnicy 22” z nałożonymi na nie oponami o rozmiarze 295/30 R 22 z przodu i 335/25 R 22 z tyłu. Obręcze przednie mają szerokość 10,0”, a tylne są o 2” szersze. Klienci mogą też zdecydować się na felgi o średnicy od 19” do aż 23”.

Choć Lumma Design nie wspomina nic o tym, na zdjęciach widać, że prezentacyjne auto jest obniżone. Prawdopodobnie, jak 600-konny model Turbo CLR 558 GT, tak i nowy SUV jest niższy o 40 mm.

Obraz

Jeśli chodzi o tuning silnika, to na taki liczyć mogą tylko posiadacze wersji Turbo. Natomiast Cayenne S ma całkowicie seryjną jednostkę napędową o objętości 4,8 l. Widlasty 8-cylindrowiec wcale jednak do słabych nie należy, bo generuje 400 KM mocy 6500 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr./min.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 400 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,23 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic S
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 12,0 x 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2140 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,35 kg/KM
  • Długość: 4846 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,20 s
  • Prędkość maksymalna: 258 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów