Model S – Lumma Cayenne S CLR 558 GT-S (2013)

Model S – Lumma Cayenne S CLR 558 GT‑S (2013)

Model S – Lumma Cayenne S CLR 558 GT-S (2013)
Olgierd Lachowski
13.01.2013 20:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:03

Wraz z nowym rokiem niemiecka firma tuningowa Lumma wprowadza nowy pakiet optyczny o nazwie CLR 558 GT-S. Dostępne modyfikacje silników pozostają bez zmian, a więc nadal możliwe jest podkręcenie tylko Cayenne Turbo.

Zestaw CLR 558 GT-S od starszego CLR 558 GT różni się łagodniejszymi liniami wszystkich spojlerów. Odmiana GT charakteryzuje się dość ostrymi krawędziami w wielu miejscach, natomiast GT-S jest bardziej bułowaty.

Obu projektom przyświecał jeden cel – obniżyć jak najbardziej wizualnie Porsche Cayenne. W obu przypadkach rezultat jest taki sam – udało się.

Obraz

Przedni zderzakospojler może mocno utrudniać najeżdżanie na wyższe krawężniki przy parkowaniu. Element ten jest zupełnie nowy i charakteryzuje się między innymi wielkim wlotem powietrza z przodu, innymi kierunkowskazami i dodatkowymi światłami wstawionymi na samym dole. Lumma zaleca montowanie tej części (nawet jeśli ktoś nie zdecyduje się na kupno całego pakietu) w modelach Cayenne Diesel, Cayenne S (na zdjęciach) i w wersji hybrydowej. Według tunera ten zderzakospojler przybliża wizualnie wymienione wyżej wersje do odmiany Turbo.

Pokrywa silnika jest całkowicie seryjna, jednak Lumma ma w swojej ofercie maski o czterech różnych kształtach. Co prawda nie zostały one zaprojektowane w ramach kitu GT-S, ale podobno pasują stylistycznie do niego.

Obraz

Po bokach tuner przykleił listwy na progi, a w tylnej części wozu popracował nad zderzakiem, w którym dołożył imitację dyfuzora. Ponadto z tyłu Porsche pojawił się większy spojler dachowy oraz mała półka pod tylną szybą.

Niezależnie od wersji silnikowej w ramach zestawu GT-S zmieniane jest zakończenie układu wydechowego. Zamiast standardowych rur wylotowych specjaliści z Niemiec instalują rury z czterema końcówkami o średnicy 90 mm każda. Wszystko po to, żeby po tuningu wszystkie wersje silnikowe przypominały Cayenne Turbo.

Standardowymi kołami są felgi o średnicy 22” z nałożonymi na nie oponami o rozmiarze 295/30 R 22 z przodu i 335/25 R 22 z tyłu. Obręcze przednie mają szerokość 10,0”, a tylne są o 2” szersze. Klienci mogą też zdecydować się na felgi o średnicy od 19” do aż 23”.

Choć Lumma Design nie wspomina nic o tym, na zdjęciach widać, że prezentacyjne auto jest obniżone. Prawdopodobnie, jak 600-konny model Turbo CLR 558 GT, tak i nowy SUV jest niższy o 40 mm.

Obraz

Jeśli chodzi o tuning silnika, to na taki liczyć mogą tylko posiadacze wersji Turbo. Natomiast Cayenne S ma całkowicie seryjną jednostkę napędową o objętości 4,8 l. Widlasty 8-cylindrowiec wcale jednak do słabych nie należy, bo generuje 400 KM mocy 6500 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr./min.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 400 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,23 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic S
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 12,0 x 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2140 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,35 kg/KM
  • Długość: 4846 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,20 s
  • Prędkość maksymalna: 258 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)