To tylko kwestia czasu – TechArt Cayenne Turbo Magnum (2011)

To tylko kwestia czasu – TechArt Cayenne Turbo Magnum (2011)

To tylko kwestia czasu – TechArt Cayenne Turbo Magnum (2011)
Olgierd Lachowski
23.02.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:20

TechArt to od lat czołowa firma zajmująca się tuningiem Porsche. Ma ona na swoim koncie wiele rekordów, w tym najszybszego SUV-a. Nowy projekt TechArt nie będzie na pewno najszybszym tego typu samochodem na świecie, ale i tak jego osiągi są niczego sobie.

Na salonie w Genewie TechArt chce pokazać drugą generację programu Magnum. W jego skład wchodzi zarówno tuning silnika, jak i modyfikacja nadwozia. Bazą projektu będzie Porsche Cayenne Turbo serii 958.

TechArt Cayenne Turbo Magnum fot.1
TechArt Cayenne Turbo Magnum fot.1

To auto jest napędzane dobrze już znanym (m.in. z Panamery Turbo) silnikiem V8 o objętości skokowej 4,8 l. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa, a dzięki „pomocy” dwóch turbosprężarek w seryjnej konfiguracji osiąga moc 500 KM przy 6000 obr./min. Motor dysponuje sporym momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm przy 2250-4500 obr./min. Przeniesieniem napędu na wszystkie koła steruje 8-biegowa, automatyczna skrzynia.

Luksusowy SUV Porsche jest samochodem ciężkim, bo waży aż 2245 kg (pomiar wg zasad UE). Mimo to auto potrzebuje tylko 4,70 s, by na prędkościomierzu pojawiło się 100 km/h, i tylko 10,50 s na przyspieszenie do 160 km/h. Prędkość maksymalna jest nieco mniejsza niż w samochodzie pierwszej generacji i wynosi 278 km/h.

W celu zwiększenia parametrów silnika tuner zastosuje chip z nowym oprogramowaniem. Wszystko ma być tak przygotowane, by po tuningu nadal było można diagnozować auto. Podniesienie parametrów motoru ma nie wpływać negatywnie na jego trwałość. O wysokiej jakości zmian ma świadczyć 2-letnia gwarancja na silnik i skrzynię biegów udzielana przez firmę tuningową.

Dzięki użyciu TA 058/T1 (nazwa chipu) pod maską będzie drzemało o 60 KM mocy i 80 Nm momentu obrotowego więcej. Wpływ na osiągi Cayenne nie będzie wielki, ale jednak widoczny. Ulepszone auto do 100 km/h będzie przyspieszało w 4,40 s, a do 200 km/h – w 15,80 s. Prędkość maksymalna wzrośnie o 9 km/h.

TechArt Cayenne Turbo Magnum fot.3
TechArt Cayenne Turbo Magnum fot.3

Obok zmian mechanicznych pojawią się stylistyczne. Nowe Cayenne Magnum będzie miało zmieniony przedni zderzakospojler, pokrywę silnika, dodane poszerzenia błotników i listwy progowe oraz z pewnością przemodelowany tylny zderzak. „Terenowe” Porsche będzie poruszało się na większych kołach. Nie ma jeszcze konkretnej informacji o rozmiarze felg, ale będzie on pewnie oscylował wokół 22” lub 23”.

Tylko kwestią czasu po wprowadzeniu do produkcji nowego Porsche Cayenne Turbo było powstanie pakietu Magnum przystosowanego do tego właśnie wozu. Oficjalna prezentacja samochodu ma nastąpić już w marcu na samochodowej wystawie w Genewie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 560 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,52 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2245 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,01 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 15,80 s
  • Prędkość maksymalna: 287 km/hblock position=\inside8226/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)