Rok później – Lumma Cayenne Turbo CLR 558 GT (2012)
Minął rok od prezentacji Porsche Cayenne Diesel przerobionego przez Lummę Design. Aż tyle czasu trwało przygotowanie pakietu wzmacniającego do benzynowego turbodoładowanego silnika Cayenne Turbo.
16.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:02
Po raz kolejny tuner z Niemiec wykorzystał pakiet nadwoziowy CLR 558 GT. Składa się on z zupełnie innego niż seryjny przedniego zderzakospojlera z ogromnymi wlotami powietrza, bocznych listew na progach, poszerzających nakładek na błotniki, innego tylnego zderzaka z imitacją dyfuzora, listwy pod tylnym oknem praz spojlera dachowego.
W przednim zderzaku zainstalowano diody LED pracujące jako światła do jazdy dziennej i reflektory dalekosiężne. Przednie reflektory otrzymały nakładki. Wszystkie części zostały wykonane z tworzyw sztucznych i kompozytu węglowego.
W miejsce seryjnych felg Lumma wstawiła koła CLR 22 o średnicy 22”. Przednie obręcze mają 10,0” szerokości, a tylne 12,0”. Dopasowano do nich opony 295/30 R 22 na przedniej osi i 335/25 R 22 na tylnej. Oferowane są również jednoczęściowe obręcze Racing 3.
Nowe oprogramowanie zmieniło ustawienia zawieszenia i teraz Cayenne Turbo jest o 40 mm niższe niż samochód fabryczny.
Wnętrze Porsche to mieszanka wysokogatunkowych skór (tutaj w dwóch kolorach) zastosowanych na desce rozdzielczej i fotelach, Alcantary[sup]®[/sup], którą pokryto podsufitkę w aucie, oraz włókna węglowego, które można odnaleźć tu i ówdzie na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, a także na kierownicy.
W Cayenne Turbo Porsche montuje widlasty ośmiocylindrowy motor o objętości skokowej 4,8 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostce napędowej pomagają dwie turbosprężarki, dzięki czemu w seryjnym wozie kierowca ma do dyspozycji 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego.
Za sprawą przygotowanego przez fachowców Lumma Design modułu elektronicznego oraz nowego sportowego układu wydechowego z silnika udało się wycisnąć 600 KM mocy. Nie wiadomo, jaką wartość ma maksymalny moment obrotowy i jakie dzięki większej mocy osiągi ma to Porsche.
Nowy układ wylotowy dostępny jest w dwóch konfiguracjach różniących się końcówkami rur. W prezentowanej na zdjęciach umieszczono je centralnie. Środkowa ma średnicę 100 mm, a boczne po 80 mm. Drugim dostępnym rozwiązaniem jest układ z czterema (po dwie po każdej stronie) końcówkami o średnicy 100 mm.
Niemiecka firma tuningowa nie podała kosztów przerobienia tego pojazdu.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 124,84 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic S
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
- Koła przednie: 10,0 x 22”
- Koła tylne: 12,0 x 22”
- Opony przednie: 295/30 R 22
- Opony tylne: 335/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2245 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,74 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
- Długość: 4846 mm
- Wysokość: 1662 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2895 mmblock position=\inside6411/block
Źródło: automobilesreview