Wdech… wydech… – Akrapovič Cayenne Turbo (2012)

Lider wśród firm produkujących sportowe i wyścigowe układy wydechowe, przedsiębiorstwo Akrapovič, uzupełniło swoją ofertę o „wydech” do Porsche Cayenne Turbo.

Obraz
Olgierd Lachowski

Założona w 1990 roku w Słowenii firma Akrapovič może pochwalić się wieloma sukcesami na rynku zwykłych i specjalnych samochodów. To właśnie to przedsiębiorstwo dostarcza układy wydechowe do niektórych wozów wyścigowych – pracownicy tej firmy są autorami układu wylotowego do zwycięzcy zeszłorocznego i tegorocznego 24-godzinnego maratonu w Le Mans – Audi R18.

Obraz

Akrapovič nie stroni też od produkcji seryjnych „wydechów”, a także od tuningu samochodów różnych marek. Jedną z ulubionych firm, do których Słoweńcy przygotowują swoje produkty, jest Porsche. Ostatnio padło na model Cayenne Turbo.

Cayenne w wersji turbo jest napędzane przez 4,8-litrowy widlasty motor o ośmiu cylindrach, do których powietrze jest wtłaczane przez dwie turbosprężarki. Zaopatrzona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka napędowa ma moc 500 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 700 Nm przy 4500 obr./min.

Obraz

Po założeniu, w miejsce seryjnego, skrojonego na miarę układu wydechowego, Porsche może pochwalić się nie tylko elegancko wyglądającym oraz sportowo brzmiącym, ale także odrobinę zwiększającym parametry silnika zestawem. Dzięki pakietowi Akrapoviča niemiecki SUV zyskał 7 KM mocy, której maksimum osiągane jest teraz przy 4950 obr./min. Co więcej, słoweński produkt jest lżejszy od oryginalnego o 10 kg.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 507 KM przy 4950 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,49 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 265/50 R 19
  • Opony tylne: 265/50 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2235 kg (- 10 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 4,41 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1702 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach