Man, sorry… – Mansory Cayenne Turbo (2011)
Mansory to firma, która co jakiś czas przedstawia paskudnie zrobiony samochód. Tym razem tuner przeszedł chyba samego siebie, bo to Cayenne wygląda wręcz okropnie. Jedynym pozytywnym aspektem tych przeróbek jest podkręcony silnik.
10.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54
Właściciel firmy tuningowej jest z pochodzenia Persem, a jak wiadomo panowie z tamtych rejonów świata mają, delikatnie mówiąc, inne poczucie smaku. Przerabiając samochody, firma zwykle robi z nich obwieszone duperelami wozidełka dla bogatych panów z okolic Zatoki Perskiej. Tak samo jest z najnowszym Porsche Cayenne Turbo, które trafiło do warsztatów Mansory.
Właściwie nad wyglądem tego Cayenne powinno się spuścić zasłonę milczenia. Pracownicy tunera zmienili przedni zderzakospojler, tak żeby teraz na pewno dało się nim zaczepić o krawężnik. Doklejono listwy poszerzające nadkola i zainstalowano obniżające listwy progowe. Gwoździem programu jest tylny zderzak. Podobnie jak inne elementy dodane przez Mansory, tak i on ma głównie ostre linie, które pasują do w miarę obłych linii Porsche jak pięść do oka . Całość jest „podkreślona” przez śmieszne „coś” udające tylny dyfuzor i rury wydechowe w kształcie równoległoboków.
Żeby stylistycznie czasem nic się nie trzymało kupy, firma przykleiła obłą listewkę pod tylną szybą i „kwadratowy” spojler dachowy. Oba te elementy i pokrywa silnika wykonane są z kompozytu węglowego. Z tego samego materiału zrobione są oprawki reflektorów z przodu i z tyłu, detale progów, przedniego spojlera i oprawy lusterek. Przerobione auto porusza się na kołach z 23-calowymi felgami.
W kabinie pasażerskiej dominuje skóra i wspominane już włókno węglowe. Zastosowana skóra ma dwie faktury: jedną zwykłą i drugą przypominającą właśnie włókno węglowe. Prawdziwy „Carbon” został użyty do budowy detali wnętrza, takich jak kierownica, wstawki w drzwiach, naklejki na progi itd.
Jedynym plusem całego tego „tuningu” są zmiany wokół silnika. Przypomnę, że fabryczny motor ma 500 KM uzyskiwanych z 4,8 l objętości skokowej zamkniętej w ośmiu cylindrach ustawionych w układzie widlastym. Jednostka napędowa współpracuje z dwiema turbosprężarkami. W efekcie zastosowania różnego rodzaju modyfikacji (nie wiadomo dokładnie jakich) Mansory wzmocniło silnik do 690 KM.
Po tych ulepszeniach Cayenne Turbo powinno rozpędzać się do 100 km/h w 4,40 s, a prędkość maksymalna ma przekraczać 300 km/h.
Miejmy nadzieję, że większość tych zacnych „gablot” zgnije sobie spokojnie w przepastnych kolekcjach arabskich miłośników szmiry, zamiast straszyć nas na drogach…
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 690 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 143,57 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 4800 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
- Koła przednie: 23”
- Koła tylne: 23”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2245 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,25 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
- Długość: 4846 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2895 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
- Prędkość maksymalna: Ponad 300 km/hblock position=\inside8263/block
Źródło: autoblog