Mercedes-AMG GT 63 S podkręcony przez Brabusa do 800 KM 

Brabus wziął na warsztat jedną z najlepszych, sportowych limuzyn jakie kiedykolwiek stworzono. Mowa oczywiście o Mercedesie-AMG GT 63S, który już fabrycznie może pochwalić się wspaniałymi osiągami. Niemieckim specjalistom udało się jednak jeszcze poprawić kilka elementów, dzięki czemu powstało dzieło niemal doskonałe.

800 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takie wartości robią wrażenie.800 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takie wartości robią wrażenie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zacznijmy od ulubionej liczby Brabusa. Jest nią 800. Właśnie taką wartością wyrażoną w koniach mechanicznych, może pochwalić sie ostatnie kilka projektów tego tunera. Tutaj nie jest inaczej. Doładowane, czterolitrowe V8 zostało podkręcone do równych 800 KM mocy oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

To odpowiednio o 161 KM i 100 Nm więcej niż w seryjnym wydaniu. Lepsze parametry przekładają się oczywiście na imponujące osiągi. Ta niemała limuzyna jest w stanie osiągać setkę w czasie 2,9 sekundy, a więc o 0,3 sekundy szybciej niż seria. Jeśli zaś chodzi o prędkość maksymalną, wynosi ona 315 km/h. Warto jednak wspomnieć, że została ograniczona elektronicznie ze względów bezpieczeństwa.

Na tym jednak nie koniec. Poza większą mocą uzyskaną dzięki wydajniejszym turbosprężarkom, auto może pochwalić się również nowym układem wydechowym o średnicy 3,5 cala. Wyposażono go w aktywne klapy, które pozwalają na sterowanie głośnością. Do wyboru są 2 tryby: sport i normal. Brabus popracował także nad aerodynamiką.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Nadwozie ubrano w nowe elementy wykonane z włókna węglowego. Mowa tu o zmodyfikowanych zderzakach, dyfuzorze i osłonach podwozia, które zmieniono tak, by zoptymalizować przepływ powietrza i poprawić zachowanie pojazdu podczas bardzo szybkiej jazdy. W tym samym celu zmniejszono też prześwit. Dokładnie o 25 mm, co w połączeniu z ogromnymi felgami (21 cali z przodu i 22 cale z tyłu) wpływa nie tylko na osiągi, ale i prezencję pojazdu.

Choć Mercedes-AMG GT 63 S jest imponującą, sportową maszyną, może pochwalić się także wygodnym, luksusowym wnętrzem. W kabinie wykończonej skórą, alkantarą i włóknem węglowym nie mogło zabraknąć miejsca na logo tunera oraz oznaczenia konkretnego egzemplarza z numerem seryjnym. Na razie nie wiemy ile egzemplarzy powstanie, ani ile trzeba będzie za nie zapłacić, choć potencjalnym klientom raczej nie zrobi to różnicy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/35] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach