Jaguar C-X75 poligonem dla innych modeli

Nie tak dawno temu Jaguar ogłosił, że zatrzymuje rozwój projektu C-X75 i wspaniały supersamochód nigdy nie powstanie. Brytyjska marka należąca obecnie do koncernu Tata Motors, ma jednak wykorzystać technologie stworzone podczas pracy nad tym projektem w innych autach.

Jaguar C-X75Jaguar C-X75
Bartosz Pokrzywiński

Nie tak dawno temu Jaguar ogłosił, że zatrzymuje rozwój projektu C-X75 i wspaniały supersamochód nigdy nie powstanie. Brytyjska marka należąca obecnie do koncernu Tata Motors, ma jednak wykorzystać technologie stworzone podczas pracy nad tym projektem w innych autach.

Historia lubi się powtarzać, a doskonale wie o tym Jaguar. Brytyjski producent luksusowych samochodów po blisko 25 latach od rozczarowania swoich klientów modelem XJ220, który miał być dużo lepszym autem, postanowił wycofać się z prac nad projektem C-X75.

Teraz media donoszą o tym, że Jaguar wykorzysta doświadczenie zdobyte podczas prac nad tym superautem i część z jego elementów trafi do innych modeli. Co to takiego? Aktualnie mowa o nowych felgach aluminiowych, które są o 40 procent lżejsze od standardowych, będąc jednocześnie bardziej wytrzymałe.

Obraz

Podobnie ma się stać z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l. Motor wydaje się przypominać jednostki stosowane niegdyś w F1, jednak tutaj produkować ma on ponad 500 KM, co jak na drogowe auto daje niespotykany wcześniej stosunek pojemności skokowej do mocy silnika. Być może znajdzie on zastosowanie w Jaguarze F-Type GT3.

Ponadto Brytyjczycy twierdzą, że sporo dowiedzieli się w kwestii wykorzystania włókna węglowego oraz aerodynamiki. Moim skromnym zdaniem to próba ratowania twarzy, bo jak widać nie tylko my zauważyliśmy, że zapowiedzi Jaguara dotyczące C-X75 oraz prezentowane projekty, najprawdopodobniej nigdy nie ujrzą światła dziennego i posłużą tylko i wyłącznie kwestii wizerunkowej. Wstyd.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł