Jaguar C-X75 poligonem dla innych modeli

Nie tak dawno temu Jaguar ogłosił, że zatrzymuje rozwój projektu C-X75 i wspaniały supersamochód nigdy nie powstanie. Brytyjska marka należąca obecnie do koncernu Tata Motors, ma jednak wykorzystać technologie stworzone podczas pracy nad tym projektem w innych autach.

Jaguar C-X75Jaguar C-X75
Bartosz Pokrzywiński

Nie tak dawno temu Jaguar ogłosił, że zatrzymuje rozwój projektu C-X75 i wspaniały supersamochód nigdy nie powstanie. Brytyjska marka należąca obecnie do koncernu Tata Motors, ma jednak wykorzystać technologie stworzone podczas pracy nad tym projektem w innych autach.

Historia lubi się powtarzać, a doskonale wie o tym Jaguar. Brytyjski producent luksusowych samochodów po blisko 25 latach od rozczarowania swoich klientów modelem XJ220, który miał być dużo lepszym autem, postanowił wycofać się z prac nad projektem C-X75.

Teraz media donoszą o tym, że Jaguar wykorzysta doświadczenie zdobyte podczas prac nad tym superautem i część z jego elementów trafi do innych modeli. Co to takiego? Aktualnie mowa o nowych felgach aluminiowych, które są o 40 procent lżejsze od standardowych, będąc jednocześnie bardziej wytrzymałe.

Obraz

Podobnie ma się stać z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l. Motor wydaje się przypominać jednostki stosowane niegdyś w F1, jednak tutaj produkować ma on ponad 500 KM, co jak na drogowe auto daje niespotykany wcześniej stosunek pojemności skokowej do mocy silnika. Być może znajdzie on zastosowanie w Jaguarze F-Type GT3.

Ponadto Brytyjczycy twierdzą, że sporo dowiedzieli się w kwestii wykorzystania włókna węglowego oraz aerodynamiki. Moim skromnym zdaniem to próba ratowania twarzy, bo jak widać nie tylko my zauważyliśmy, że zapowiedzi Jaguara dotyczące C-X75 oraz prezentowane projekty, najprawdopodobniej nigdy nie ujrzą światła dziennego i posłużą tylko i wyłącznie kwestii wizerunkowej. Wstyd.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇