Jaguar C-X75 nigdy nie powstanie!

Jaguar nie ma szczęścia do supersamochodów. Ponad 20 lat temu wszyscy rozczarowali się premierą XJ220, który w zapowiedziach miał być o wiele lepszym autem. Teraz, tuż przed końcem 2012 roku, rozczarowanie przynosi model C-X75. Auto nie wejdzie na rynek.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jaguar nie ma szczęścia do supersamochodów. Ponad 20 lat temu wszyscy rozczarowali się premierą XJ220, który w zapowiedziach miał być o wiele lepszym autem. Teraz, tuż przed końcem 2012 roku, rozczarowanie przynosi model C-X75. Auto nie wejdzie na rynek.

Już od jakiegoś czasu Jaguar straszył wszystkich producentów mających w swojej ofercie supersamochody potwornie innowacyjnym projektem o nazwie C-X75. Kiedy w sieci ukazały się pierwsze zdjęcia tego modelu, wszyscy zachwycali się wspaniałą stylistyką łączącą w sobie elementy Jaguara XJ220 oraz przepięknego E-Type.

We wrześniu tego roku oznajmiono światu, że firma przygotowuje pięć prototypów auta. W finalnej wersji ma być ono napędzane benzynową jednostką o pojemności 1,6 l, która dzięki pomocy turbosprężarki oraz układu hybrydowego ma produkować 500 KM.

Obraz

To jednak nie wszystko, bo dzięki systemowi KERS oraz superlekkiej konstrukcji Jaguar C-X75 miał przyspieszać od 0d o 100 km/h w mniej niż 3 s, osiągając prędkość maksymalną ponad 320 km/h. Cud na czterech kołach?

Dzisiaj Jaguar oficjalnie poinformował media o tym, że z powodu kryzysu ekonomicznego firma kończy prace nad projektem C-X75. Trzy z pięciu prototypów zostaną sprzedane, a pozostałe dwa zostaną własnością marki, z czego jeden trafi do muzeum.

Obraz

Koniec historii wspaniałego supersamochodu. Pozwolę sobie zacytować fragment z artykułu, który opublikowaliśmy 8 września.

(...) przytoczę słowa Boba Joyca, dyrektora inżynierii Jaguara, które można interpretować w dwojaki sposób – optymistyczny oraz pesymistyczny, ja wybieram ten drugi. Joyce powiedział, że Jaguar chce, aby auto trafiło do produkcji, ale musi ono spełnić wszystkie postawione przed nim cele.

Moim zdaniem brzmi to jak wyjście awaryjne, które Jaguar wykorzysta, kiedy okaże się, że projekt nie wejdzie w życie i wspaniały C-X75 skończy jako kolejny superprototyp mający zademonstrować “auta przyszłości”, a przy okazji pokazać brytyjską markę będącą obecnie pod rządami hinduskiego koncernu, w trochę innym świetle.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇