Współpraca Volkswagena i Forda coraz bliżej. Chodzi o pick-upy i autonomię

Rozmowy trwające od miesięcy pomiędzy Volkswagenem i Fordem są już prawie zakończone. Giganci motoryzacyjni zamierzają połączyć siły w segmencie aut dostawczych oraz autonomicznych. Oficjalne ogłoszenie współpracy ma mieć miejsce na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Volkswagen F-150Volkswagen F-150
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

W programie salonu samochodowego znaleźć można punkt zawierający godzinną konferencję prasową określoną jako "ważną dla branży". Jak wskazują coraz liczniejsze źródła z obu obozów, właśnie wtedy Ford i Volkswagen potwierdzą nawiązanie współpracy, która pozwoli tym koncernom zaoszczędzić gigantyczne kwoty. Wiadomo, że nie będzie to całkowita fuzja, jak chociażby w przypadku Fiata i Chryslera.

Taka współpraca będzie miała gigantyczne znaczenie dla świata motoryzacji, bowiem ma ona obejmować rozwój oprogramowania dla samochodów autonomicznych. Volkswagen chce zainwestować ponad miliard dolarów w Argo AI, firmę w większości zarządzaną przez Forda, która zajmuje się m.in. robotyką. Ponadto umowa pozwala na zmniejszenie kosztów oprogramowania nie tylko przy jego zakupie, ale i przy nabywaniu licencji. A to dopiero początek, wszak w planach jest też tworzenie samochodów elektrycznych oraz korzyści wynikające ze skali przy zakupie podzespołów.

Kolejnym polem do współpracy ma być rozwój lekkich samochodów dostawczych i pick-upów. To właśnie w tych segmentach doskonale widać, jak producenci starają się ciąć koszty. Francuzi współpracowali z Toyotą przy czworaczkach Traveller/SpaceTourer/ProAce/Zafira, a Mercedes pożyczył podwozie od Nissana Navary. Volkswagen z kolei widzi potencjał np. w Fordzie Rangerze, na którym chciałby stworzyć kolejną generację Amaroka.

No i finalnie – zasięg rynkowy. Jak donosi "The Detroit News", Ford stracił w zeszłym roku pieniądze nie tylko na rynku Ameryki Południowej czy Europy, ale i na Dalekim Wschodzie. Tam z kolei rządzi Volkswagen, który musi wziąć się na poważnie za Amerykę Północną W grudniu Herbert Diess, CEO niemieckiej marki, zauważył, że można wykorzystać potencjał fabryk Forda.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥