Współpraca Volkswagena i Forda coraz bliżej. Chodzi o pick-upy i autonomię

Rozmowy trwające od miesięcy pomiędzy Volkswagenem i Fordem są już prawie zakończone. Giganci motoryzacyjni zamierzają połączyć siły w segmencie aut dostawczych oraz autonomicznych. Oficjalne ogłoszenie współpracy ma mieć miejsce na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Volkswagen F-150Volkswagen F-150
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

W programie salonu samochodowego znaleźć można punkt zawierający godzinną konferencję prasową określoną jako "ważną dla branży". Jak wskazują coraz liczniejsze źródła z obu obozów, właśnie wtedy Ford i Volkswagen potwierdzą nawiązanie współpracy, która pozwoli tym koncernom zaoszczędzić gigantyczne kwoty. Wiadomo, że nie będzie to całkowita fuzja, jak chociażby w przypadku Fiata i Chryslera.

Taka współpraca będzie miała gigantyczne znaczenie dla świata motoryzacji, bowiem ma ona obejmować rozwój oprogramowania dla samochodów autonomicznych. Volkswagen chce zainwestować ponad miliard dolarów w Argo AI, firmę w większości zarządzaną przez Forda, która zajmuje się m.in. robotyką. Ponadto umowa pozwala na zmniejszenie kosztów oprogramowania nie tylko przy jego zakupie, ale i przy nabywaniu licencji. A to dopiero początek, wszak w planach jest też tworzenie samochodów elektrycznych oraz korzyści wynikające ze skali przy zakupie podzespołów.

Kolejnym polem do współpracy ma być rozwój lekkich samochodów dostawczych i pick-upów. To właśnie w tych segmentach doskonale widać, jak producenci starają się ciąć koszty. Francuzi współpracowali z Toyotą przy czworaczkach Traveller/SpaceTourer/ProAce/Zafira, a Mercedes pożyczył podwozie od Nissana Navary. Volkswagen z kolei widzi potencjał np. w Fordzie Rangerze, na którym chciałby stworzyć kolejną generację Amaroka.

No i finalnie – zasięg rynkowy. Jak donosi "The Detroit News", Ford stracił w zeszłym roku pieniądze nie tylko na rynku Ameryki Południowej czy Europy, ale i na Dalekim Wschodzie. Tam z kolei rządzi Volkswagen, który musi wziąć się na poważnie za Amerykę Północną W grudniu Herbert Diess, CEO niemieckiej marki, zauważył, że można wykorzystać potencjał fabryk Forda.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł