Ford Ranger Raptor dla Europy. Pod maską mocny diesel

Ford oficjalnie pochwalił się nowym Rangerem Raptorem, przeznaczonym na europejski rynek. Choć sprzedaż ruszy dopiero w 2019 roku, już dziś znamy niemal wszystkie szczegóły.

Ranger Raptor, choć mniejszy od F-150, nie ustępuje mu pod względem prezencji.Ranger Raptor, choć mniejszy od F-150, nie ustępuje mu pod względem prezencji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Raptor to ostra wersja pickupa przygotowana przez specjalistów z Ford Performance. Powstała głównie z myślą o miłośnikach jazdy w terenie, a za wzór przy jej tworzeniu służył większy brat z Ameryki - F-150 Raptor.

Ranger Raptor różni się od standardowego wydania już na pierwszy rzut oka. Nietrudno bowiem zauważyć znacznie zwiększony prześwit czy dodatkowe osłony nadwozia i podwozia. Auto prezentuje się rasowo i takie jest w istocie. Wzmocniona rama, adaptacyjne amortyzatory Fox i aluminiowe wahacze dedykowane specjalnie dla tej wersji oraz terenowe opony powinny stanowić istotną rolę podczas jazdy po bezdrożach.

The Ford Ranger Raptor

Co rzadkie w przypadku terenówek, Ford zadbał także o bardzo wydajne hamulce. Podwójne zaciski oraz tarcze o średnicy 332 mm zagościły na obydwu osiach. Z pewnością przyczynią się do szybkiego wytracania prędkości. Tę z kolei będzie można rozwinąć dzięki dwulitrowemu silnikowi diesla EcoBlue o mocy 213 KM. Ważniejszą wartością jest tu jednak maksymalny moment obrotowy, który wynosi 500 Nm. Standardowo za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 10-stopniowa przekładnia automatyczna, którą można obsługiwać też łopatkami za kierownicą.

Choć Raptor powstał głównie z myślą o jeździe w terenie, wnętrze jest zupełnie cywilizowane i świetnie wyposażone.
Choć Raptor powstał głównie z myślą o jeździe w terenie, wnętrze jest zupełnie cywilizowane i świetnie wyposażone. © mat.prasowe

Osoba, która zasiądzie za sterami Rangera Raptora może wybierać spośród sześciu trybów jazdy, różniących się pracą napędu, kontroli trakcji, zawieszenia i sposobem oddawania mocy. Do wyboru będą opcje: Normal, Sport, Grass/Gravel, Snow, Mud/Sand, Rock i Baja.

Co ciekawe, nowy Raptor, zanim jeszcze trafi na rynek, pojawi się w grze wideo Forza Horizon 4, która zadebiutuje 4 października. Z pewnością umili to oczekiwanie na rynkowy debiut. Ten natomiast nastąpi dopiero w 2019 roku. Wówczas powinniśmy poznać szczegółowe osiągi i oczywiście cenę.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne