Ford Ranger Raptor dla Europy. Pod maską mocny diesel

Ford oficjalnie pochwalił się nowym Rangerem Raptorem, przeznaczonym na europejski rynek. Choć sprzedaż ruszy dopiero w 2019 roku, już dziś znamy niemal wszystkie szczegóły.

Ranger Raptor, choć mniejszy od F-150, nie ustępuje mu pod względem prezencji.Ranger Raptor, choć mniejszy od F-150, nie ustępuje mu pod względem prezencji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Raptor to ostra wersja pickupa przygotowana przez specjalistów z Ford Performance. Powstała głównie z myślą o miłośnikach jazdy w terenie, a za wzór przy jej tworzeniu służył większy brat z Ameryki - F-150 Raptor.

Ranger Raptor różni się od standardowego wydania już na pierwszy rzut oka. Nietrudno bowiem zauważyć znacznie zwiększony prześwit czy dodatkowe osłony nadwozia i podwozia. Auto prezentuje się rasowo i takie jest w istocie. Wzmocniona rama, adaptacyjne amortyzatory Fox i aluminiowe wahacze dedykowane specjalnie dla tej wersji oraz terenowe opony powinny stanowić istotną rolę podczas jazdy po bezdrożach.

The Ford Ranger Raptor

Co rzadkie w przypadku terenówek, Ford zadbał także o bardzo wydajne hamulce. Podwójne zaciski oraz tarcze o średnicy 332 mm zagościły na obydwu osiach. Z pewnością przyczynią się do szybkiego wytracania prędkości. Tę z kolei będzie można rozwinąć dzięki dwulitrowemu silnikowi diesla EcoBlue o mocy 213 KM. Ważniejszą wartością jest tu jednak maksymalny moment obrotowy, który wynosi 500 Nm. Standardowo za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 10-stopniowa przekładnia automatyczna, którą można obsługiwać też łopatkami za kierownicą.

Choć Raptor powstał głównie z myślą o jeździe w terenie, wnętrze jest zupełnie cywilizowane i świetnie wyposażone.
Choć Raptor powstał głównie z myślą o jeździe w terenie, wnętrze jest zupełnie cywilizowane i świetnie wyposażone. © mat.prasowe

Osoba, która zasiądzie za sterami Rangera Raptora może wybierać spośród sześciu trybów jazdy, różniących się pracą napędu, kontroli trakcji, zawieszenia i sposobem oddawania mocy. Do wyboru będą opcje: Normal, Sport, Grass/Gravel, Snow, Mud/Sand, Rock i Baja.

Co ciekawe, nowy Raptor, zanim jeszcze trafi na rynek, pojawi się w grze wideo Forza Horizon 4, która zadebiutuje 4 października. Z pewnością umili to oczekiwanie na rynkowy debiut. Ten natomiast nastąpi dopiero w 2019 roku. Wówczas powinniśmy poznać szczegółowe osiągi i oczywiście cenę.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀