Ford Ranger Raptor dla Europy. Pod maską mocny diesel
Ford oficjalnie pochwalił się nowym Rangerem Raptorem, przeznaczonym na europejski rynek. Choć sprzedaż ruszy dopiero w 2019 roku, już dziś znamy niemal wszystkie szczegóły.
21.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:53
Raptor to ostra wersja pickupa przygotowana przez specjalistów z Ford Performance. Powstała głównie z myślą o miłośnikach jazdy w terenie, a za wzór przy jej tworzeniu służył większy brat z Ameryki - F-150 Raptor.
Ranger Raptor różni się od standardowego wydania już na pierwszy rzut oka. Nietrudno bowiem zauważyć znacznie zwiększony prześwit czy dodatkowe osłony nadwozia i podwozia. Auto prezentuje się rasowo i takie jest w istocie. Wzmocniona rama, adaptacyjne amortyzatory Fox i aluminiowe wahacze dedykowane specjalnie dla tej wersji oraz terenowe opony powinny stanowić istotną rolę podczas jazdy po bezdrożach.
The Ford Ranger Raptor
Co rzadkie w przypadku terenówek, Ford zadbał także o bardzo wydajne hamulce. Podwójne zaciski oraz tarcze o średnicy 332 mm zagościły na obydwu osiach. Z pewnością przyczynią się do szybkiego wytracania prędkości. Tę z kolei będzie można rozwinąć dzięki dwulitrowemu silnikowi diesla EcoBlue o mocy 213 KM. Ważniejszą wartością jest tu jednak maksymalny moment obrotowy, który wynosi 500 Nm. Standardowo za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 10-stopniowa przekładnia automatyczna, którą można obsługiwać też łopatkami za kierownicą.
Osoba, która zasiądzie za sterami Rangera Raptora może wybierać spośród sześciu trybów jazdy, różniących się pracą napędu, kontroli trakcji, zawieszenia i sposobem oddawania mocy. Do wyboru będą opcje: Normal, Sport, Grass/Gravel, Snow, Mud/Sand, Rock i Baja.
Co ciekawe, nowy Raptor, zanim jeszcze trafi na rynek, pojawi się w grze wideo Forza Horizon 4, która zadebiutuje 4 października. Z pewnością umili to oczekiwanie na rynkowy debiut. Ten natomiast nastąpi dopiero w 2019 roku. Wówczas powinniśmy poznać szczegółowe osiągi i oczywiście cenę.