Władze Paryża chcą wyplenić SUV-y. W planach całkowity zakaz wjazdu do miasta

Burmistrz francuskiej stolicy, Anne Hidalgo, chce zakazu ruchu dla pojazdów o masie powyżej 1,7 tony. Plan budzi oczywiście spore kontrowersje.

PARIS, FRANCE - JULY 22: A view of traffic jam due to increased security measures at Arc de Triomphe before the opening of Paris 2024 Olympics on July 22, 2024 in Paris, France. The Paris Olympics will be held from July 26 to August 11. (Photo by Aytac Unal/Anadolu via Getty Images)Zdjęcie ilustracyjne. (Photo by Aytac Unal/Anadolu via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Anadolu
Aleksander Ruciński

Wiele europejskich miast dąży do zmniejszenia ruchu pojazdów na ulicach. Paryż nie jest wyjątkiem. Francuska stolica słynie z restrykcyjnego podejścia do samochodów, szczególnie tych większych, czego przykładem są chociażby wprowadzone niedawno, wyższe stawki za parkowanie.

Kierowcy dużych SUV-ów chcący zostawić swój samochód w ścisłym centrum miasta muszą liczyć się z opłatą w wysokości aż 18 euro za godzinę. Na tym jednak nie koniec - Burmistrz Paryża, Anne Hidalgo, ma w planach kolejną ustawę, która mocno uderzy użytkowników dużych aut.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Proace Verso VIP - tu chodzi o floty, ale nie tylko

Coraz większe korki, problemy z parkowaniem oraz proekologiczne zapędy skłoniły Anne Hidalgo do przedstawienia projektu całkowitego zakazu ruchu dla pojazdów spalinowych o masie powyżej 1,7 tony oraz elektrycznych o masie powyżej 2 ton.

"Niewątpliwe istnieją obszary wiejskie, w których tego typu samochód jest potrzebny. Rzecz w tym, że w mieście takim jak Paryż, które jest najgęściej zaludnionym miastem w Europie, nie potrzebujemy takich aut" - stwierdza zastępca Hidalgo, Ian Brossat.

Jeśli proponowana ustawa wejdzie w życie, wykluczy z paryskiego ruchu niejednego współczesnego SUV-a. Warto jednak odnotować, że liczba dotkniętych nią Paryżan będzie stosunkowo niewielka. Obecnie zaledwie 30 proc. mieszkańców miasta użytkuje jakikolwiek samochód, a SUV-y stanowią około 1/4 pojazdów na tamtejszych ulicach.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯