Władze Paryża chcą wyplenić SUV-y. W planach całkowity zakaz wjazdu do miasta

Burmistrz francuskiej stolicy, Anne Hidalgo, chce zakazu ruchu dla pojazdów o masie powyżej 1,7 tony. Plan budzi oczywiście spore kontrowersje.

PARIS, FRANCE - JULY 22: A view of traffic jam due to increased security measures at Arc de Triomphe before the opening of Paris 2024 Olympics on July 22, 2024 in Paris, France. The Paris Olympics will be held from July 26 to August 11. (Photo by Aytac Unal/Anadolu via Getty Images)Zdjęcie ilustracyjne. (Photo by Aytac Unal/Anadolu via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Anadolu
Aleksander Ruciński

Wiele europejskich miast dąży do zmniejszenia ruchu pojazdów na ulicach. Paryż nie jest wyjątkiem. Francuska stolica słynie z restrykcyjnego podejścia do samochodów, szczególnie tych większych, czego przykładem są chociażby wprowadzone niedawno, wyższe stawki za parkowanie.

Kierowcy dużych SUV-ów chcący zostawić swój samochód w ścisłym centrum miasta muszą liczyć się z opłatą w wysokości aż 18 euro za godzinę. Na tym jednak nie koniec - Burmistrz Paryża, Anne Hidalgo, ma w planach kolejną ustawę, która mocno uderzy użytkowników dużych aut.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Proace Verso VIP - tu chodzi o floty, ale nie tylko

Coraz większe korki, problemy z parkowaniem oraz proekologiczne zapędy skłoniły Anne Hidalgo do przedstawienia projektu całkowitego zakazu ruchu dla pojazdów spalinowych o masie powyżej 1,7 tony oraz elektrycznych o masie powyżej 2 ton.

"Niewątpliwe istnieją obszary wiejskie, w których tego typu samochód jest potrzebny. Rzecz w tym, że w mieście takim jak Paryż, które jest najgęściej zaludnionym miastem w Europie, nie potrzebujemy takich aut" - stwierdza zastępca Hidalgo, Ian Brossat.

Jeśli proponowana ustawa wejdzie w życie, wykluczy z paryskiego ruchu niejednego współczesnego SUV-a. Warto jednak odnotować, że liczba dotkniętych nią Paryżan będzie stosunkowo niewielka. Obecnie zaledwie 30 proc. mieszkańców miasta użytkuje jakikolwiek samochód, a SUV-y stanowią około 1/4 pojazdów na tamtejszych ulicach.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę