Volvo przechodzi na sprzedaż internetową. Po Wyspach przyszedł czas na Niemcy

Volvo przechodzi na sprzedaż internetową. Po Wyspach przyszedł czas na Niemcy

Tradycyjne salony sprzedaży nie są priorytetem marki
Tradycyjne salony sprzedaży nie są priorytetem marki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
15.03.2024 09:14

Szwedzka marka widzi przyszłość w sprzedaży aut przez internet. W najbliższych latach połowa nowych volvo ma być kupowana w sieci.

Volvo Cars zamierza przejść na nowy model internetowej, bezpośredniej sprzedaży w Niemczech nie później niż 2026 roku - wynika ze słów Axela Zurhausena z niemieckiego oddziału marki.

W 2023 roku Volvo sprzedało w Niemczech 45 500 aut, co jest czwartym wynikiem na świecie, po Chinach, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Wyspy Brytyjskie są zresztą pierwszym rynkiem, na którym Volvo zrezygnowało z tradycyjnej sprzedaży na rzecz internetu.

Model sprawdza się na tyle dobrze, że postanowiono zaimplementować go również w Niemczech. Producent nie ukrywa jednak, że przygotowanie odpowiedniego systemu jest czasochłonnym i trudnym procesem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ostatecznie jednak decyzja ma przynieść spore oszczędności. Zdaniem Axela Zurhausena cytowanego przez Automotive News Europe, koszt dystrybucji w sieci będzie zauważalnie niższy niż w przypadku tradycyjnych modeli sprzedaży.

Przejście na dystrybucję online nie może jednak oznaczać spadku jakości obsługi czy pogorszenia doświadczeń klientów - "Wszyscy producenci samochodów zastanawiają się, jak obniżyć koszty sprzedaży" – powiedział Zurhausen. "Ale niezależnie od tego, jaki model zostanie zastosowany, nie powinno to zaszkodzić zakupom. Znalezienie właściwej równowagi jest ważne." - wyjaśnia.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)