Stellantis chce zamknąć fabrykę w Luton. Pracownicy będą musieli się przenieść

Zakład w Luton funkcjonował od ponad 120 lat. Był pierwszą fabryką Vauxhalla. Władze koncernu Stellantis uważają jednak, że jej czas dobiegł końca.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński
4

Władze koncernu Stellantis oficjalnie poinformowały, że rozważają zamknięcie fabryki w brytyjskim Luton. Zakład założony przez Vauxhalla w 1905 roku produkuje obecnie elektryczne modele użytkowe takie jak Citroën ë-Dispatch, Peugeot E-Expert, Fiat Professional E-Scudo, Opel Vivaro Electric oraz Vauxhall Vivaro Electric. Firma chce skonsolidować ich produkcję w innej fabryce.

Mowa o Ellesmere Port. Stellantis chce przekształcić tamtejszy zakład w "zrównoważone centrum pojazdów elektrycznych". Obecnie są tam produkowane mniejsze auta użytkowe koncernu: Citroen e-Berlingo, Peugeot E-Partner, Fiat Professional E-Doblo, Opel Combo Electric oraz Vauxhall Combo Electric. Zgodnie z planem miałoby do nich dołączyć większe, wymienione wcześniej rodzeństwo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Zdaniem władz Stellantisu taki krok pozwoli obniżyć koszty i zwiększyć efektywność działania, choć warto odnotować, że ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły. Obecnie prowadzone są rozmowy z pracownikami, których część ma otrzymać atrakcyjne propozycje przeniesienia do Ellesmere Port.

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem