Sprzedaż muscle carów ma się dobrze. Jeden model zaskakuje

Początek stycznia pozwala na podsumowanie ubiegłego roku. Właśnie pojawiły się dane sprzedaży Forda Mustanga, Chevroleta Camaro oraz Dodge’a Challengera w Stanach Zjednoczonych. Wyniki nie są tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać.

W swojej kategorii Ford Mustang jest popularny również w Polsce. Auto przyciąga uwagę skuteczniej niż znacznie droższe modele o podobnych osiągachW swojej kategorii Ford Mustang jest popularny również w Polsce. Auto przyciąga uwagę skuteczniej niż znacznie droższe modele o podobnych osiągach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Przynajmniej na pierwszym miejscu nie ma zaskoczeń. Najlepiej sprzedającym się muscle carem (pony carem?) w USA jest Ford Mustang. Nowych właścicieli znalazło 75 842 samochodów. Trzeba jednak zauważyć, że osiągnięty wynik jest o 7,4 proc. gorszy niż w zeszłym roku i to pomimo wprowadzenia aut po faceliftingu oraz zaprezentowania świetnie wyglądającej edycji Bullitt. Do gamy dołączy już niedługo – bo na salonie samochodowym w Detroit – wersja GT500.

Przeczytaj mój test Forda Mustanga

Na drugim miejscu uplasował się Dodge Challenger. To może zaskakiwać, wszak Challenger nie jest jakoś specjalnie młody, choć to za mało powiedziane. Produkowany jest od 2008 roku, a jego płyta podłogowa pamięta jeszcze czasy Mercedesa W210 ("okular"). Co jeszcze dziwniejsze, to fakt, że sprzedaż ponownie wzrosła, tym razem o 3 proc., do 66 716 egzemplarzy. Wystarczy jednak przyjrzeć się gamie, by znaleźć odpowiedź. Dodge przygotował ponad 700-konnego Hellcata, później w salonach (a raczej na torach wyścigowych) pojawił się Demon, a w końcu połączono te pomysły, tworząc Hellcata Redeye.

Gama Challengera
Gama Challengera © mat. prasowe

Ostatnie miejsce podium należy do Chevroleta Camaro. Sprzedano 50 963 egzemplarze, co oznacza spadek popularności o 25 proc. Przyczyną może być facelifting, który sprawił, że auto wyglądało tak:

No nie udało się.
No nie udało się. © mat. prasowe

Na szczęście ludzie z Chevroleta szybko odzyskali rozum i planują wprowadzenie przodu znanego z konceptu pokazanego na SEMA. Przyszłość Camaro prezentuje się więc tak:

Chevrolet Camaro w kolorze Shock Green
Chevrolet Camaro w kolorze Shock Green © mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne