Senner Audi S5 (2013)
Senner nie ustaje w swoich pracach i cały czas rozwija program tuningowy dotyczący Audi S5. Najnowsza wersja tego wozu ma teraz nie 350 KM, nie 380 KM, ale aż 446 KM mocy maksymalnej.
25.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:44
To już któryś z kolei egzemplarz Audi S5 zmodyfikowany przez Senner Tuning. Kilka poprzednich aut miało coraz większe moce silników. Pojawiały się już wersje z nadwoziami coupé, kabriolet i fastback. Kolejne wozy dysponowały mocą od 350 do 435 KM. Teraz koni jest jeszcze o kilkanaście więcej.
Moc jest generowana w 3-litrowym widlastym 6-cylindrowym silniku benzynowym. Jednostka napędowa korzysta z pomocy sprężarki mechanicznej, co owocuje mocą 333 KM (przy 5500-7000 obr./min) oraz momentem obrotowym 440 Nm w przedziale od 2900 do 5300 obr./min. Te parametry dotyczą samochodu fabrycznego.
Po ingerencji mechaników niemieckiego tunera koni jednak przybyło. I to całkiem sporo. Najnowsza wersja Sennera S5 ma moc 446 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 511 Nm. Technicy wymienili moduł sterujący silnikiem i zamontowali tzw. zimny dolot powietrza. Jest też nowy „wydech” z zaworami regulującymi natężenie dźwięku całego układu. Pracują one w trybie automatycznym, ale jest także opcja ich manualnego ustawienia za pomocą przycisków. Zamalowane na czarno końcówki rur wydechowych są prawie niewidoczne.
Z zewnątrz Audi S5 wyróżnia się przednim zderzakospojlerem podobnym do tego, który producent w fabryce montuje do wersji RS5, oraz innymi, już drobniejszymi zmianami. Te ostatnie to na przykład kompozytowe wstawki w przednim zderzaku, listwa ochronna po bokach i nowe oprawki lusterek zewnętrznych. Te detale pomalowano na kolor bordowy tak, żeby komponowały się kolorystycznie z felgami.
Z kolei kabinie pasażerskiej węglowe wstawki na drzwiach, desce rozdzielczej i tablicy środkowej są czarne. Czerwone są elementy skórzanej tapicerki na drzwiach, środkowe fragmenty foteli i takie drobnostki jak nici, którymi obszyto dywaniki.
Wyjdźmy jeszcze na chwilę ze środka, by spojrzeć na auto z zewnątrz. Łatwo zauważyć 20-calowe felgi Varianza o szerokości 9,0” na przedzie i 10,5” z tyłu, które obuto w opony Vredestein. „Czarne złoto” ma wymiary 245/30 R 20 z przodu i 295/25 R 20 z tyłu.
Patrząc na zdjęcia, można odnieść wrażenie, że Audi karoserią niemal trze o asfalt. Wynika to z zastosowania w pełni regulowanego zawieszenia KW Variant 3. Być może tak nisko opuszczono wóz dla celów pokazowych.
Podobnie jak było w przypadku poprzednich wersji Senner Tuning nie jest w stanie podać osiągów drogowych swojego najmocniejszego Audi S5.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 446 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 148,92 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 511 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 10,5 x 20”
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1750 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,92 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
- Długość: 4640 mm
- Szerokość: 1854 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Źródło: WCF