410 KM w S5 Cabrio? To możliwe – STaSIS S5 Cabrio Challenge Edition (2011)

Audi S5 z otwieranym dachem to elegancki kabriolet, w którym można spokojnie pokazać się przed drogim hotelem. Co więcej, S5 nie tylko wygląda dobrze, ale ma też mocny 333-konny silnik, który zapewnia kierowcy niesamowite wrażenia. A co, gdy ta moc to za mało?

Obraz
Olgierd Lachowski

Wtedy można udać się do amerykańskiej firmy STaSIS, by wzmocniła motor. A jaki jest to w ogóle silnik?

Obraz

Jest 6-cylindrowa jednostka widlasta (kąt rozwarcia cylindrów – 90[sup]o[/sup]), o objętości skokowej wynoszącej 3,0 l. Serce S5 Cabrio wyposażone jest w bezpośredni wtrysk paliwa, a także „poganiane” sprężarką mechaniczną typu Roots wyprodukowaną przez firmę Eaton. Silnik legitymuje się mocą 333 KM przy 5500-7000 obr./min i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm.

Co ciekawe Audi S5 z nadwoziem typu coupé jest wyposażane w 4,2-litrowy motor V8 o mocy 354 KM. W czasach unifikacji silnikowej to dość rzadko spotykane, żeby dwa w zasadzie bliźniacze samochody miały w tej samej wersji dwa różne silniki.

Obraz

Aby podnieść moc doładowanego „kotła” STaSIS zdecydowało się na zmianę oprogramowania ECU oraz montaż nowego układu wydechowego wyposażonego w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Efekt jest co najmniej zadowalający, bo kierowca naciskając pedał przyspieszenia może uwolnić aż 410 KM mocy i 503 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Większa moc oznacza, że samochód lepiej przyspiesza. Tuner informuje, że sprint do 96 km/h trwa teraz 4,30 a nie 5,00 s. Ciekawe, że wg STaSIS seryjne S5 potrzebuje 5,00 s na rozpędzenie do 96 km/h, skoro do 100 km/h przyspieszenie trwa 5,60 s. Czyżby w tym czasie (między 96 a 100 km/h) zmieniany był bieg? Nawet jeśli tak, to dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic nie jest tak ślamazarna. Bardziej prawdopodobne jest to, że tuner dokonał własnych pomiarów i S5 Cabrio okazało się już seryjnie szybsze niż obiecuje Audi.

Firma z USA nie podaje prędkości maksymalnej auta, więc można domniemywać, że pozostała ona taka, jak w wozie fabrycznym.

Obraz

Wstawiono także sportowe zawieszenie z pełną regulacją charakterystyk amortyzatorów (oraz wysokości) wyprodukowane przez specjalizującą się w wyścigowych amortyzatorach firmę Öhlins.

Tuner uznał, że skoro silnik jest mocniejszy, to przydałyby się wydajniejsze hamulce. W miejsce seryjnych pojawiły się zatem z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami firmy Alcon.

Dopełnieniem zmian są 20-calowe felgi o szerokości 10,5” wyposażone w 20-calowe opony 295/25 z przodu i z tyłu.

Obraz

A ile to wszystko kosztuje? No właśnie tego też nie wiadomo.

Dane techniczne


  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 410 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,90 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 503 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm, 6-tłoczkowe zaciski Alcon
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 10,5 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20″
  • Opony przednie: 295/25 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,76 kg/KM (seryjny – 5,86 kg/KM)
  • Długość: 4635 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mmblock position=\inside7843/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę