410 KM w S5 Cabrio? To możliwe – STaSIS S5 Cabrio Challenge Edition (2011)

Audi S5 z otwieranym dachem to elegancki kabriolet, w którym można spokojnie pokazać się przed drogim hotelem. Co więcej, S5 nie tylko wygląda dobrze, ale ma też mocny 333-konny silnik, który zapewnia kierowcy niesamowite wrażenia. A co, gdy ta moc to za mało?

410 KM w S5 Cabrio? To możliwe – STaSIS S5 Cabrio Challenge Edition (2011)
Olgierd Lachowski

04.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:51

Wtedy można udać się do amerykańskiej firmy STaSIS, by wzmocniła motor. A jaki jest to w ogóle silnik?

Obraz

Jest 6-cylindrowa jednostka widlasta (kąt rozwarcia cylindrów – 90[sup]o[/sup]), o objętości skokowej wynoszącej 3,0 l. Serce S5 Cabrio wyposażone jest w bezpośredni wtrysk paliwa, a także „poganiane” sprężarką mechaniczną typu Roots wyprodukowaną przez firmę Eaton. Silnik legitymuje się mocą 333 KM przy 5500-7000 obr./min i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm.

Co ciekawe Audi S5 z nadwoziem typu coupé jest wyposażane w 4,2-litrowy motor V8 o mocy 354 KM. W czasach unifikacji silnikowej to dość rzadko spotykane, żeby dwa w zasadzie bliźniacze samochody miały w tej samej wersji dwa różne silniki.

Obraz

Aby podnieść moc doładowanego „kotła” STaSIS zdecydowało się na zmianę oprogramowania ECU oraz montaż nowego układu wydechowego wyposażonego w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Efekt jest co najmniej zadowalający, bo kierowca naciskając pedał przyspieszenia może uwolnić aż 410 KM mocy i 503 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Większa moc oznacza, że samochód lepiej przyspiesza. Tuner informuje, że sprint do 96 km/h trwa teraz 4,30 a nie 5,00 s. Ciekawe, że wg STaSIS seryjne S5 potrzebuje 5,00 s na rozpędzenie do 96 km/h, skoro do 100 km/h przyspieszenie trwa 5,60 s. Czyżby w tym czasie (między 96 a 100 km/h) zmieniany był bieg? Nawet jeśli tak, to dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic nie jest tak ślamazarna. Bardziej prawdopodobne jest to, że tuner dokonał własnych pomiarów i S5 Cabrio okazało się już seryjnie szybsze niż obiecuje Audi.

Firma z USA nie podaje prędkości maksymalnej auta, więc można domniemywać, że pozostała ona taka, jak w wozie fabrycznym.

Obraz

Wstawiono także sportowe zawieszenie z pełną regulacją charakterystyk amortyzatorów (oraz wysokości) wyprodukowane przez specjalizującą się w wyścigowych amortyzatorach firmę Öhlins.

Tuner uznał, że skoro silnik jest mocniejszy, to przydałyby się wydajniejsze hamulce. W miejsce seryjnych pojawiły się zatem z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami firmy Alcon.

Dopełnieniem zmian są 20-calowe felgi o szerokości 10,5” wyposażone w 20-calowe opony 295/25 z przodu i z tyłu.

Obraz

A ile to wszystko kosztuje? No właśnie tego też nie wiadomo.

Dane techniczne


  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 410 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,90 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 503 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm, 6-tłoczkowe zaciski Alcon
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 10,5 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20″
  • Opony przednie: 295/25 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,76 kg/KM (seryjny – 5,86 kg/KM)
  • Długość: 4635 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mmblock position=\inside7843/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)