410 KM w S5 Cabrio? To możliwe – STaSIS S5 Cabrio Challenge Edition (2011)

Audi S5 z otwieranym dachem to elegancki kabriolet, w którym można spokojnie pokazać się przed drogim hotelem. Co więcej, S5 nie tylko wygląda dobrze, ale ma też mocny 333-konny silnik, który zapewnia kierowcy niesamowite wrażenia. A co, gdy ta moc to za mało?

Obraz
Olgierd Lachowski

Wtedy można udać się do amerykańskiej firmy STaSIS, by wzmocniła motor. A jaki jest to w ogóle silnik?

Obraz

Jest 6-cylindrowa jednostka widlasta (kąt rozwarcia cylindrów – 90[sup]o[/sup]), o objętości skokowej wynoszącej 3,0 l. Serce S5 Cabrio wyposażone jest w bezpośredni wtrysk paliwa, a także „poganiane” sprężarką mechaniczną typu Roots wyprodukowaną przez firmę Eaton. Silnik legitymuje się mocą 333 KM przy 5500-7000 obr./min i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm.

Co ciekawe Audi S5 z nadwoziem typu coupé jest wyposażane w 4,2-litrowy motor V8 o mocy 354 KM. W czasach unifikacji silnikowej to dość rzadko spotykane, żeby dwa w zasadzie bliźniacze samochody miały w tej samej wersji dwa różne silniki.

Obraz

Aby podnieść moc doładowanego „kotła” STaSIS zdecydowało się na zmianę oprogramowania ECU oraz montaż nowego układu wydechowego wyposażonego w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Efekt jest co najmniej zadowalający, bo kierowca naciskając pedał przyspieszenia może uwolnić aż 410 KM mocy i 503 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Większa moc oznacza, że samochód lepiej przyspiesza. Tuner informuje, że sprint do 96 km/h trwa teraz 4,30 a nie 5,00 s. Ciekawe, że wg STaSIS seryjne S5 potrzebuje 5,00 s na rozpędzenie do 96 km/h, skoro do 100 km/h przyspieszenie trwa 5,60 s. Czyżby w tym czasie (między 96 a 100 km/h) zmieniany był bieg? Nawet jeśli tak, to dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic nie jest tak ślamazarna. Bardziej prawdopodobne jest to, że tuner dokonał własnych pomiarów i S5 Cabrio okazało się już seryjnie szybsze niż obiecuje Audi.

Firma z USA nie podaje prędkości maksymalnej auta, więc można domniemywać, że pozostała ona taka, jak w wozie fabrycznym.

Obraz

Wstawiono także sportowe zawieszenie z pełną regulacją charakterystyk amortyzatorów (oraz wysokości) wyprodukowane przez specjalizującą się w wyścigowych amortyzatorach firmę Öhlins.

Tuner uznał, że skoro silnik jest mocniejszy, to przydałyby się wydajniejsze hamulce. W miejsce seryjnych pojawiły się zatem z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami firmy Alcon.

Dopełnieniem zmian są 20-calowe felgi o szerokości 10,5” wyposażone w 20-calowe opony 295/25 z przodu i z tyłu.

Obraz

A ile to wszystko kosztuje? No właśnie tego też nie wiadomo.

Dane techniczne


  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 410 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,90 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 503 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm, 6-tłoczkowe zaciski Alcon
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 10,5 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20″
  • Opony przednie: 295/25 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,76 kg/KM (seryjny – 5,86 kg/KM)
  • Długość: 4635 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mmblock position=\inside7843/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów