Na sprzedaż – Senner S5 (2012)
Mniej więcej 2,5 miesiąca temu pisałem o prawie 380-konnym Audi S5 podkręconym przez Sennera. Niedawno tuner wystawił na sprzedaż inny egzemplarz S5 z jednostką napędową o mocy 435 KM. Wóz kosztuje 70 tys. euro.
08.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przeprowadzony przez Audi lifting modelu A5 sprawił, że samochód wygląda bardziej sportowo. Przy okazji Audi zrezygnowało z dużej 4,2-litrowej V-ósemki w wersji coupé na rzecz mniejszego 3-litrowego silnika widlastego o sześciu cylindrach, który ma doładowanie w postaci kompresora. Nowy motor jest niewiele słabszy od starszego brata, a tuningowi poddaje się bardzo dobrze, czego przykładem jest to białe auto.
Seryjny silnik miał 333 KM mocy maksymalnej przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego w przedziale 2900-5300 obr./min. Teraz ta sama jednostka rozwija 435 KM mocy i 501 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Droga do uzyskania dodatkowych około 100 KM była prosta – zmiana oprogramowania centralnej jednostki sterującej.
Senner zadbał o to, by całe otoczenie było informowane o tym, że ten silnik ma znacznie więcej mocy niż jego fabryczny odpowiednik, instalując sportowy układ wydechowy. Jak to zwykle w przypadku takich zestawów bywa, tłumiki mają zmniejszone opory wewnętrzne.
Maszynę z pewnością najpierw się usłyszy, a potem zobaczy, ale gdy się ją już ujrzy, też łatwo będzie odgadnąć, że nie jest ona samochodem prosto z taśmy produkcyjnej. Świadczą o tym przedni zderzak przypominający ten sam element montowany w Audi RS5, mała listwa na pokrywie bagażnika, niewielki spojler nad tylną szybą, kompozytowe oprawy lusterek i nowe koła.
20-calowe felgi Work VS-XX z oponami Vredestein mają też ważniejsze zadanie niż tylko odpowiednią prezencję – zapewniają lepszy kontakt z jezdnią, co pozwala na szybszą jazdę. W lepszym trzymaniu się drogi największą rolę odgrywa jednak w pełni regulowane zawieszenie KW.
W kabinie pasażerskiej tuner zmienił tapicerkę foteli na skórę nappa, zamiast seryjnych wstawek na desce rozdzielczej zamontował kompozytowe detale, a także założył koło kierownicy na identyczne jak montowane w Audi R8.
Tak przygotowany samochód jest wystawiony na sprzedaż przez niemiecką firmę tuningową za 69 900 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 435 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 145,24 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 501 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 20” VS-XX
- Koła tylne: 20” VS-XX
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1750 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,02 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
- Długość: 4640 mm
- Szerokość: 1854 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Źródło: WCF