Na sprzedaż – Senner S5 (2012)

Na sprzedaż – Senner S5 (2012)

Na sprzedaż – Senner S5 (2012)
Olgierd Lachowski
08.11.2012 18:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:00

Mniej więcej 2,5 miesiąca temu pisałem o prawie 380-konnym Audi S5 podkręconym przez Sennera. Niedawno tuner wystawił na sprzedaż inny egzemplarz S5 z jednostką napędową o mocy 435 KM. Wóz kosztuje 70 tys. euro.

Przeprowadzony przez Audi lifting modelu A5 sprawił, że samochód wygląda bardziej sportowo. Przy okazji Audi zrezygnowało z dużej 4,2-litrowej V-ósemki w wersji coupé na rzecz mniejszego 3-litrowego silnika widlastego o sześciu cylindrach, który ma doładowanie w postaci kompresora. Nowy motor jest niewiele słabszy od starszego brata, a tuningowi poddaje się bardzo dobrze, czego przykładem jest to białe auto.

428892097190588332

Seryjny silnik miał 333 KM mocy maksymalnej przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego w przedziale 2900-5300 obr./min. Teraz ta sama jednostka rozwija 435 KM mocy i 501 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Droga do uzyskania dodatkowych około 100 KM była prosta – zmiana oprogramowania centralnej jednostki sterującej.

Senner zadbał o to, by całe otoczenie było informowane o tym, że ten silnik ma znacznie więcej mocy niż jego fabryczny odpowiednik, instalując sportowy układ wydechowy. Jak to zwykle w przypadku takich zestawów bywa, tłumiki mają zmniejszone opory wewnętrzne.

428892097190784940

Maszynę z pewnością najpierw się usłyszy, a potem zobaczy, ale gdy się ją już ujrzy, też łatwo będzie odgadnąć, że nie jest ona samochodem prosto z taśmy produkcyjnej. Świadczą o tym przedni zderzak przypominający ten sam element montowany w Audi RS5, mała listwa na pokrywie bagażnika, niewielki spojler nad tylną szybą, kompozytowe oprawy lusterek i nowe koła.

20-calowe felgi Work VS-XX z oponami Vredestein mają też ważniejsze zadanie niż tylko odpowiednią prezencję – zapewniają lepszy kontakt z jezdnią, co pozwala na szybszą jazdę. W lepszym trzymaniu się drogi największą rolę odgrywa jednak w pełni regulowane zawieszenie KW.

428892097190981548

W kabinie pasażerskiej tuner zmienił tapicerkę foteli na skórę nappa, zamiast seryjnych wstawek na desce rozdzielczej zamontował kompozytowe detale, a także założył koło kierownicy na identyczne jak montowane w Audi R8.

Tak przygotowany samochód jest wystawiony na sprzedaż przez niemiecką firmę tuningową za 69 900 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,24 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 501 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 20” VS-XX
  • Koła tylne: 20” VS-XX

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1750 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,02 kg/KM (seryjny – 5,26 kg/KM)
  • Długość: 4640 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)