Prawie jak RS5 – Sportec S5 Stufe 1 (2010)

Szwajcarski tuner Sportec przygotował pakiet wzmacniający do Audi S5. Od teraz każdy posiadacz S5 będzie mógł poczuć się prawie tak samo jak właściciel Audi RS5.

Prawie jak RS5 – Sportec S5 Stufe 1 (2010)
Olgierd Lachowski

29.08.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

Szwajcarski tuner Sportec przygotował pakiet wzmacniający do Audi S5. Od teraz każdy posiadacz S5 będzie mógł poczuć się prawie tak samo jak właściciel Audi RS5.

W ofercie Audi znajdują się dwie odmiany nadwoziowe modelu S5. Z nadwoziami ściśle związane są silniki. Coupé posiada silnik V8 4.2 l o mocy 354 KM, natomiast na pokładzie kabrioletu jest motor V6 3.0 l z kompresorem o mocy 333 KM.

Na stronie internetowej tunera panuje pewne zamieszanie dotyczące S5 i mogę się tylko domyślać, że zestaw tuningowy jest przeznaczony zarówno do mniejszego, jak i większego silnika[sup]1)[/sup].

Dzięki zmianom w oprogramowaniu centralnego komputera i montażowi sportowych filtrów powietrza moc jednostki napędowej podnosi się do aż 425 KM przy 6640 obr./min., a moment obrotowy rośnie z 440 Nm do 520 Nm (przy 2800-5300 obr./min.). Można również zainstalować sportowy układ wydechowy.

Obraz

Przeróbki poprawiają osiągi Audi S5 od Sportec’a, w związku z czym auto pierwsze 100 km/h osiąga w zaledwie 4.60 s (w tym samym czasie co RS5), a jego prędkość maksymalna to około 250 km/h.

Oprócz zmian w silniku Sportec proponuje obniżenie zawieszenia o 30 mm oraz modyfikację układu hamulcowego. Przeróbka hamulców polega na założeniu 380-milimetrowych tarcz hamulcowych i 8-tłoczkowych zacisków. Większe tarcze hamulcowe wymuszają założenie kół z felgami o średnicy co najmniej 18”. W magazynach szwajcarskiej firmy można znaleźć 10-ramienne felgi 19- i 20-calowe. Mniejsze mają szerokość 8.5”, a większe 9.0”. Kontakt z nawierzchnią zapewniają opony 255/35 R 19 lub 255/30 R 20. Więcej zmian Sportec nie przewidział.

Właściciel Audi S5 po tuningu Sportec’a może poczuć się prawie jak posiadacz RS5. Ale tylko ‘prawie’, bo gdy w S5 zabawa się kończy na 425 KM, to w RS5 zaczyna od 450 KM.

[sup]1)[/sup]* Opis wskazuje na silnik wersji cabrio – V6, 3.0 l TSI + kompresor; natomiast wykres przedstawia parametry jednostki z coupé – V8, 4.2 l. *

Źródło: sportec

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)