Prawie jak RS5 – Sportec S5 Stufe 1 (2010)

Szwajcarski tuner Sportec przygotował pakiet wzmacniający do Audi S5. Od teraz każdy posiadacz S5 będzie mógł poczuć się prawie tak samo jak właściciel Audi RS5.

Obraz
Olgierd Lachowski

Szwajcarski tuner Sportec przygotował pakiet wzmacniający do Audi S5. Od teraz każdy posiadacz S5 będzie mógł poczuć się prawie tak samo jak właściciel Audi RS5.

W ofercie Audi znajdują się dwie odmiany nadwoziowe modelu S5. Z nadwoziami ściśle związane są silniki. Coupé posiada silnik V8 4.2 l o mocy 354 KM, natomiast na pokładzie kabrioletu jest motor V6 3.0 l z kompresorem o mocy 333 KM.

Na stronie internetowej tunera panuje pewne zamieszanie dotyczące S5 i mogę się tylko domyślać, że zestaw tuningowy jest przeznaczony zarówno do mniejszego, jak i większego silnika[sup]1)[/sup].

Dzięki zmianom w oprogramowaniu centralnego komputera i montażowi sportowych filtrów powietrza moc jednostki napędowej podnosi się do aż 425 KM przy 6640 obr./min., a moment obrotowy rośnie z 440 Nm do 520 Nm (przy 2800-5300 obr./min.). Można również zainstalować sportowy układ wydechowy.

Obraz

Przeróbki poprawiają osiągi Audi S5 od Sportec’a, w związku z czym auto pierwsze 100 km/h osiąga w zaledwie 4.60 s (w tym samym czasie co RS5), a jego prędkość maksymalna to około 250 km/h.

Oprócz zmian w silniku Sportec proponuje obniżenie zawieszenia o 30 mm oraz modyfikację układu hamulcowego. Przeróbka hamulców polega na założeniu 380-milimetrowych tarcz hamulcowych i 8-tłoczkowych zacisków. Większe tarcze hamulcowe wymuszają założenie kół z felgami o średnicy co najmniej 18”. W magazynach szwajcarskiej firmy można znaleźć 10-ramienne felgi 19- i 20-calowe. Mniejsze mają szerokość 8.5”, a większe 9.0”. Kontakt z nawierzchnią zapewniają opony 255/35 R 19 lub 255/30 R 20. Więcej zmian Sportec nie przewidział.

Właściciel Audi S5 po tuningu Sportec’a może poczuć się prawie jak posiadacz RS5. Ale tylko ‘prawie’, bo gdy w S5 zabawa się kończy na 425 KM, to w RS5 zaczyna od 450 KM.

[sup]1)[/sup]* Opis wskazuje na silnik wersji cabrio – V6, 3.0 l TSI + kompresor; natomiast wykres przedstawia parametry jednostki z coupé – V8, 4.2 l. *

Źródło: sportec

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę