Sportowe zawieszenie do S5 – Eibach S5 (2012)

Przygotowujący zawieszenia do wyścigowych Audi A5 DTM niemiecki Eibach opracował kit podwoziowy do nowego drogowego Audi S5. Poznajmy ofertę w szczegółach.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niemiecki producent komponentów zawieszenia ma bardzo szeroką paletę dostępnych części i wytwarza zestawy modyfikacyjne do samochodów różnych marek. Audi, poprzez wynajęcie ekspertów od zawieszeń do opracowania części do swojej wyścigówki z serii DTM, stało się ważnym klientem dla Eibacha. Oprócz części podwozia do wyścigowego bolidu Eibach ma też sporo kompletów do ulicznych modeli wytwarzanych w Ingolstadt, do których ostatnio dołączyły części pasujące do Audi S5.

Obraz

Prezentowana S-piątka ma zainstalowany zestaw Eibach B12 Pro-Kit, który tak naprawdę nie jest w pełni produktem samego Eibacha. Amortyzatory dostarcza firma Bilstein, która to z kolei od Eibacha otrzymuje sprężyny śrubowe. B12 Pro-Kit odpowiada takiemu samemu zestawowi Bilsteina.

Obraz

Auto zostało też wyposażone w dwa nowe stabilizatory, dzięki którym nadwozie Audi przechyla się mniej na łukach i korzystniej rozkłada siły na kołach. Koła zostały przykręcone do tulei dystansowych wykonanych ze stopów aluminium.

Same koła też nie są fabryczne. Eibach proponuje kilka różnych wzorów i rozmiarów felg wraz z różnymi rodzajami opon. Niestety, firma z Niemiec nie poinformowała, jakie konkretnie koła zamontowała w tym wozie.

Obraz

Reszta Audi S5 jest całkiem seryjna, a więc włożony pod maskę coupé 6-cylindrowy widlasty 3-litrowy silnik ze sprężarką mechaniczną nadal wytwarza 333 KM mocy przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego przy 2900-3500 obr./min.

Samochód potrzebuje około 4,9 s na rozpędzenie się do setki i osiąga elektroniczne ograniczoną prędkość 250 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł