Sportowe zawieszenie do S5 – Eibach S5 (2012)

Przygotowujący zawieszenia do wyścigowych Audi A5 DTM niemiecki Eibach opracował kit podwoziowy do nowego drogowego Audi S5. Poznajmy ofertę w szczegółach.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niemiecki producent komponentów zawieszenia ma bardzo szeroką paletę dostępnych części i wytwarza zestawy modyfikacyjne do samochodów różnych marek. Audi, poprzez wynajęcie ekspertów od zawieszeń do opracowania części do swojej wyścigówki z serii DTM, stało się ważnym klientem dla Eibacha. Oprócz części podwozia do wyścigowego bolidu Eibach ma też sporo kompletów do ulicznych modeli wytwarzanych w Ingolstadt, do których ostatnio dołączyły części pasujące do Audi S5.

Obraz

Prezentowana S-piątka ma zainstalowany zestaw Eibach B12 Pro-Kit, który tak naprawdę nie jest w pełni produktem samego Eibacha. Amortyzatory dostarcza firma Bilstein, która to z kolei od Eibacha otrzymuje sprężyny śrubowe. B12 Pro-Kit odpowiada takiemu samemu zestawowi Bilsteina.

Obraz

Auto zostało też wyposażone w dwa nowe stabilizatory, dzięki którym nadwozie Audi przechyla się mniej na łukach i korzystniej rozkłada siły na kołach. Koła zostały przykręcone do tulei dystansowych wykonanych ze stopów aluminium.

Same koła też nie są fabryczne. Eibach proponuje kilka różnych wzorów i rozmiarów felg wraz z różnymi rodzajami opon. Niestety, firma z Niemiec nie poinformowała, jakie konkretnie koła zamontowała w tym wozie.

Obraz

Reszta Audi S5 jest całkiem seryjna, a więc włożony pod maskę coupé 6-cylindrowy widlasty 3-litrowy silnik ze sprężarką mechaniczną nadal wytwarza 333 KM mocy przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego przy 2900-3500 obr./min.

Samochód potrzebuje około 4,9 s na rozpędzenie się do setki i osiąga elektroniczne ograniczoną prędkość 250 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów