Senner Audi S5 Cabrio (2013)

Od listopada zeszłego roku na łamach Autokultu nie pisaliśmy o żadnym Audi stuningowanym przez Sennera. Teraz jest ku temu okazja, bo tuner ten wypuścił na rynek wzmocnione o ponad 100 KM S5 z nadwoziem kabriolet.

Senner Audi S5 Cabrio (2013)
Olgierd Lachowski

27.06.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:28

Optycznie S5 Cabrio po ingerencji Sennera nie różni się prawie od fabrycznego Audi. Odmienności są drobne. Wśród nich jest pomalowany całkowicie na czarno tzw. grill, listwa zainstalowana pod tylnym zderzakiem oraz nowe koła.

Felgi mają 20” średnicy – ich piasty pomalowano na czarno, zaś obręcze wypolerowano. Przednie opony odznaczają się rozmiarem 255/30 R 20, natomiast tylne są szersze o 40 mm i mają o 5% niższy profil.

Obraz

Porządny tuning mechaniczny nie może obejść się bez wymiany elementów zawieszenia. W przypadku tej S-piątki zmieniono zarówno sprężyny, jak i amortyzatory. Nowe części to wyroby Bilsteina. Składają się na w pełni regulowany zestaw B16.

Najważniejszą zmianą zaserwowaną autu przez pracowników firmy tuningowej była modyfikacja jednostki napędowej. Seryjny silnik to V-szóstka o objętości skokowej 3,0 l. Rozchylone pod kątem 90 stopni dwa rzędy tłoków połączone są ze sobą przestrzennym wałem korbowym (cross-plane).

Obraz

Wbrew temu, co zwykle sugeruje oznaczenie „TFSI”, w tej konstrukcji doładowanie realizowane jest przez sprężarkę mechaniczną. Kompresor typu Roots został wyprodukowany przez firmę Eaton. Tłoczy on powietrze przez dwie międzystopniowe chłodnice ustawione równolegle. Wtrysk paliwa jest rzecz jasna bezpośredni.

Z trzech wspomnianych litrów objętości skokowej Audi wycisnęło 333 KM mocy maksymalnej przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm przy 2900-5300 obr./min. Swoimi działaniami inżynierowie tunera dołożyli jednostce napędowej jeszcze 102 KM mocy i 61 Nm momentu.

Obraz

Przy tym wszystkim zdjęto ogranicznik prędkości blokujący rozpędzanie samochodu do 250 km/h. Obecnie nie jest znana prędkość maksymalna zmodyfikowanego S5 Cabrio, ale można przypuszczać, że 280 km/h jest jak najbardziej możliwe.

Koszt modyfikacji nie został podany.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,24 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 501 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1955 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,49 kg/KM (seryjny – 5,87 kg/KM)
  • Długość: 4640 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2751 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)