Samorządy rezygnują z kar za nieprzerejestrowanie pojazdu. Nie chcą narażać petentów na ryzyko

Kolejki, które od stycznia 2020 r. są wpisane w funkcjonowanie urzędowych wydziałów zajmujących się rejestracją pojazdów, w dobie zagrożenia wirusem SARS-Cov-2 stanowią realny problem. Dlatego niektóre samorządy rezygnują z nakładania kar za niewypełnienie przepisów.

Część urzędowych spraw można załatwić przez internet. Warto skorzystać z tej możliwościCzęść urzędowych spraw można załatwić przez internet. Warto skorzystać z tej możliwości
Źródło zdjęć: © PIOTR KAMIONKA/REPORTER
Tomasz Budzik

Przez lata obowiązek poinformowania starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu pozostawał niemal martwy. Brak sankcji za jego niedopełnienie sprawiał, że wielu zmotoryzowanych ignorowało przepisy i po pozbyciu się dotychczasowego pojazdu czy zakupie nowego nie zjawiało się w urzędzie. W efekcie dane w Centralnej Ewidencji Pojazdów były dalekie od rzeczywistości. Od stycznia 2020 r. taka niefrasobliwość kierowcy może sporo kosztować.

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu od tego czasu może wynieść nawet 1000 zł. Po zakupie lub sprzedaży pojazdu, a także sprowadzeniu go z jednego z państwo UE, zmotoryzowani mają 30 dni na zawiadomienie o tym odpowiedniego urzędu. W efekcie w starostwach zaobserwować można znaczny wzrost liczby petentów.

Oczywiste jest, że w czasie obrony przed wirusem SARS-Cov-2 to niekorzystna okoliczność. Dlatego urzędnicy w Zduńskiej Woli podjęli już decyzję o zawieszeniu sankcji za nieprzerejestrowanie pojazdu. Informacja o tym pojawiła się na profilu urzędu w mediach społecznościowych w piątek 13 marca. Podobny komunikat do mieszkańców wystosowały również władze Radomska. Teraz taki sam pomysł chce przeforsować burmistrz warszawskich Bielan, który zwrócił się z prośbą o wstrzymanie kar do mazowieckiego wojewody.

Egzekwowanie kar za nieprzerejstrowanie pojazdu leży w gestii władz samorządowych. Decyzja o ich zawieszeniu podjęta w jednym mieście, powiecie czy województwie nie oznacza, że taka sama sytuacja występuje w innych. Oby jednak władze postanowiły jak najszybciej pójść na rękę ludziom w jak największej ich liczbie.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł