Samorządy rezygnują z kar za nieprzerejestrowanie pojazdu. Nie chcą narażać petentów na ryzyko

Kolejki, które od stycznia 2020 r. są wpisane w funkcjonowanie urzędowych wydziałów zajmujących się rejestracją pojazdów, w dobie zagrożenia wirusem SARS-Cov-2 stanowią realny problem. Dlatego niektóre samorządy rezygnują z nakładania kar za niewypełnienie przepisów.

Część urzędowych spraw można załatwić przez internet. Warto skorzystać z tej możliwościCzęść urzędowych spraw można załatwić przez internet. Warto skorzystać z tej możliwości
Źródło zdjęć: © PIOTR KAMIONKA/REPORTER
Tomasz Budzik

Przez lata obowiązek poinformowania starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu pozostawał niemal martwy. Brak sankcji za jego niedopełnienie sprawiał, że wielu zmotoryzowanych ignorowało przepisy i po pozbyciu się dotychczasowego pojazdu czy zakupie nowego nie zjawiało się w urzędzie. W efekcie dane w Centralnej Ewidencji Pojazdów były dalekie od rzeczywistości. Od stycznia 2020 r. taka niefrasobliwość kierowcy może sporo kosztować.

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu od tego czasu może wynieść nawet 1000 zł. Po zakupie lub sprzedaży pojazdu, a także sprowadzeniu go z jednego z państwo UE, zmotoryzowani mają 30 dni na zawiadomienie o tym odpowiedniego urzędu. W efekcie w starostwach zaobserwować można znaczny wzrost liczby petentów.

Oczywiste jest, że w czasie obrony przed wirusem SARS-Cov-2 to niekorzystna okoliczność. Dlatego urzędnicy w Zduńskiej Woli podjęli już decyzję o zawieszeniu sankcji za nieprzerejestrowanie pojazdu. Informacja o tym pojawiła się na profilu urzędu w mediach społecznościowych w piątek 13 marca. Podobny komunikat do mieszkańców wystosowały również władze Radomska. Teraz taki sam pomysł chce przeforsować burmistrz warszawskich Bielan, który zwrócił się z prośbą o wstrzymanie kar do mazowieckiego wojewody.

Egzekwowanie kar za nieprzerejstrowanie pojazdu leży w gestii władz samorządowych. Decyzja o ich zawieszeniu podjęta w jednym mieście, powiecie czy województwie nie oznacza, że taka sama sytuacja występuje w innych. Oby jednak władze postanowiły jak najszybciej pójść na rękę ludziom w jak największej ich liczbie.

Wybrane dla Ciebie
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇