Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem

Zupełnie nowa, druga generacja Mercedesa GLB jest już z nami. Model zastąpi nie tylko spalinową odmianę, ale i elektryka EQB. W pierwszej kolejności na rynek trafi właśnie wersja na prąd.

Nowy Mercedes GLBNowy Mercedes GLB
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński

Najpierw CLA, teraz GLB. Mercedes prezentuje kolejny model oparty na zupełnie nowej platformie dostosowanej do współpracy zarówno z jednostkami elektrycznymi jak i spalinowymi. W parze z technicznymi zmianami idzie oczywiście nowy język stylistyczny, którego wyróżnikiem jest pokaźna atrapa chłodnicy czy świetlna listwa łącząca reflektory.

W przypadku GLB sporo dzieje się też z tyłu, gdzie pionowe światła wraz z szeroką blendą tworzą coś na kształt świetlnego bumerangu. Warto jednak zwrócić uwagę, że kształty i proporcje nadwozia pozostały podobne jak dotychczas. GLB wciąż jest więc dość pudełkowatym SUV-em, który teraz dodatkowo urósł.

Mercedes GLB - wiemy już, po co Mercedesowi ósmy kompakt

Auto mierzy 4,73 metra długości, 1,68 metra wysokości, 1,86 metra szerokości i ma 2,89 metra rozstawu osi. Takie wymiary przekładają się na sporą przestrzeń w kabinie. Auto będzie dostępne w konfiguracji 5-osobowej, z 540-litrowym bagażnikiem oraz 7-osobowej, w której kufer pomieści 480 litrów. 

Kokpit nowego GLB jest bliski temu, który znamy z CLA. Oznacza to zaawansowany system multimedialny MBUX czwartej generacji, z trzema 14-calowymi ekranami i wirtualnym asystentem AI.

Początkowo samochód będzie dostępny w dwóch wariantach: z jednym silnikiem o mocy 272 KM i z dwoma silnikami, oferującymi łącznie 354 KM.

Nowy Mercedes GLB
Nowy Mercedes GLB © Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Klienci mogą wybierać między opcjami napędu na tylne i na wszystkie koła. Model GLB 250+ wyposażony jest w baterię o pojemności 85 kWh, która pozwala na przejechanie do 630 km na jednym ładowaniu. Z kolei GLB 350 4Matic, osiągający 100 km/h w 5,5 sekundy zaoferuje nieco mniejszy, ale wciąż imponujący zasięg 615 km.

Tym, co zwraca uwagę, jest 800-woltowa architektura, umożliwiająca ładowanie z mocą do 320 kW dla prądu stałego. W przyszłym roku Mercedes wprowadzi do oferty także odmiany hybrydowe i benzynowe, więc klienci nie będą skazani wyłącznie na elektryczny napęd.

Niebawem powinniśmy poznać polskie ceny nowego Mercedesa GLB. W Niemczech kwoty startują od 59 tys. euro za wersję GLB 250+ i 62 tys. euro za GLB 350 4Matic.

  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
  • Nowy Mercedes GLB
[1/34] Nowy Mercedes GLB Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥