Volkswagen musi zdusić swoją bestię. Golf R straci 10 KM 

WLTP dopadło kolejnego producenta. Tym razem Volkswagen jest zmuszony obniżyć moc Golfa R przez nowy cykl testowania spalania i emisji szkodliwych substancji. Najmocniejszy hatchback zbliża się niebezpiecznie blisko nadchodzącego GTI w wersji TCR.

Najmocniejsza wersja Golfa straci 10 KMNajmocniejsza wersja Golfa straci 10 KM
Źródło zdjęć: © fot./Materiały prasowe
Krystian Rola

Golf R ramię w ramię z hiszpańskim bratem

Kilka dni temu pisaliśmy, że Seat Leon Cupra straci na mocy. Nowy system WLTP nie oszczędził również najmocniejszej wersji popularnego Golfa. Jak donosi Autocar, silnik 2.0 TSI generujący 310 KM już niedługo będzie miał 10 KM mniej. Spadek mocy może wydawać się niewielki, jednak redukcja koni mechanicznych zbliży wersję R do zapowiedzianego w maju koncepcyjnego Golfa GTI TCR z silnikiem o mocy 290 KM.

Oba modele rozwijają taką samą prędkość maksymalną – 250 km/h, ale różnią się napędem. Wersja R przekazuje moc na obie osie, a GTI tylko na przednią. Kolejnych różnić można doszukiwać się w wyglądzie zewnętrznym i elementach dodatkowego wyposażenia. Pozostaje kwestia ceny jaką trzeba będzie zapłacić za odmianę TCR. Jeśli będzie zbliżona do obecnego GTI to egzystencja modelu R w ofercie Volkswagena traci trochę sens.

Wnętrze Golfa GTI TCR
Wnętrze Golfa GTI TCR © fot./Materiały prasowe

World Harmonized Light Wehicle Test Procedure. O co dokładnie chodzi?

WLTP to nowy cykl do testowania spalania i emisji szkodliwych spalin. Wedle nowych norm pojazdy będą testowane w warunkach zbliżonych do tych drogowych. Zmieni się chociażby temperatura w jakiej przeprowadzane są testy. Uwzględnione mają zostać wersje wyposażenia oraz różnych wersji silnikowych połączonych z różnymi przekładniami. Nowe normy mają zapewnić klientom rzetelne informacje o pojazdach, które ich interesują. Może dzięki temu będzie mniej kierowców patrzących ze zdziwieniem, że ich wymarzony samochód jednak nie spala katalogowych 5,5 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀