Volkswagen musi zdusić swoją bestię. Golf R straci 10 KM 

WLTP dopadło kolejnego producenta. Tym razem Volkswagen jest zmuszony obniżyć moc Golfa R przez nowy cykl testowania spalania i emisji szkodliwych substancji. Najmocniejszy hatchback zbliża się niebezpiecznie blisko nadchodzącego GTI w wersji TCR.

Najmocniejsza wersja Golfa straci 10 KMNajmocniejsza wersja Golfa straci 10 KM
Źródło zdjęć: © fot./Materiały prasowe
Krystian Rola

Golf R ramię w ramię z hiszpańskim bratem

Kilka dni temu pisaliśmy, że Seat Leon Cupra straci na mocy. Nowy system WLTP nie oszczędził również najmocniejszej wersji popularnego Golfa. Jak donosi Autocar, silnik 2.0 TSI generujący 310 KM już niedługo będzie miał 10 KM mniej. Spadek mocy może wydawać się niewielki, jednak redukcja koni mechanicznych zbliży wersję R do zapowiedzianego w maju koncepcyjnego Golfa GTI TCR z silnikiem o mocy 290 KM.

Oba modele rozwijają taką samą prędkość maksymalną – 250 km/h, ale różnią się napędem. Wersja R przekazuje moc na obie osie, a GTI tylko na przednią. Kolejnych różnić można doszukiwać się w wyglądzie zewnętrznym i elementach dodatkowego wyposażenia. Pozostaje kwestia ceny jaką trzeba będzie zapłacić za odmianę TCR. Jeśli będzie zbliżona do obecnego GTI to egzystencja modelu R w ofercie Volkswagena traci trochę sens.

Wnętrze Golfa GTI TCR
Wnętrze Golfa GTI TCR © fot./Materiały prasowe

World Harmonized Light Wehicle Test Procedure. O co dokładnie chodzi?

WLTP to nowy cykl do testowania spalania i emisji szkodliwych spalin. Wedle nowych norm pojazdy będą testowane w warunkach zbliżonych do tych drogowych. Zmieni się chociażby temperatura w jakiej przeprowadzane są testy. Uwzględnione mają zostać wersje wyposażenia oraz różnych wersji silnikowych połączonych z różnymi przekładniami. Nowe normy mają zapewnić klientom rzetelne informacje o pojazdach, które ich interesują. Może dzięki temu będzie mniej kierowców patrzących ze zdziwieniem, że ich wymarzony samochód jednak nie spala katalogowych 5,5 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł