Seat Leon Cupra już nie 300. Straci moc przez nowe normy

Od września wszystkie nowe samochody będą homologowane według cyklu pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin WLTP, który zastąpi nie mający wiele wspólnego z rzeczywistością cykl NEDC. Dzięki temu klienci Seata Cupry... stracą 10 KM mocy.

Czy Cupra 300 pozostanie Cuprą 300? Nic nie stoi na przeszkodzie, choć mieliśmy już Cupry z niższymi cyferkami.Czy Cupra 300 pozostanie Cuprą 300? Nic nie stoi na przeszkodzie, choć mieliśmy już Cupry z niższymi cyferkami.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

To wartość symboliczna, ale wiedzcie, że również zmiana cyklu z NEDC na WLTP ma charakter symboliczny, bo i nowa norma nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. To, że producenci będą testowali samochody na dłuższym dystansie i z wyższą prędkością nie zmieni niczego, poza wzrostem katalogowego zużycia paliwa, nie mającego mimo to przełożenia na normalną eksploatację.

Utrata 10 KM z 300, czyli spadek o 3,33 proc. nie ma znaczenia dla klienta, ale dla producenta już ma. Nazwa zmieni się – prawdopodobnie – z Cupra 300, które wygląda dobrze, na Cupra 290, które wygląda średnio. Do tego dochodzi nieoficjalny wyścig na liczby, w którym Seat na chwilę zwolni tempo.

Zapytaliśmy polskie przedstawicielstwo hiszpańskiej marki o to, kiedy samochody stracą moc i jak się okazało, nie dotyczy to wszystkich wersji.

  • W nowym roku modelowym wersje przednionapędowe Leona będą zaopatrzone w silniki 2.0 TSI o mocy 290 KM. Wynika to z nowych wymogów homologacyjnych, w rezultacie których wprowadzamy zmiany w układzie oczyszczania spalin – mówi Jakub Góralczyk, PR manager marki Seat. – Powyższa kwestia dotyczy wyłącznie aut z napędem na przednią oś. Leony Cupra z napędem 4Drive będą cały czas miały 300 KM.
Silnik Cupry 300 straci 10 KM mocy, ale tylko w wersji z przednim napędem.
Silnik Cupry 300 straci 10 KM mocy, ale tylko w wersji z przednim napędem. © fot. mat. prasowe

Warto w tym miejscu podkreślić, że napęd na cztery koła 4Drive mają Cupry z nadwoziem ST, czyli kombi.

Dodam jeszcze, że mowa tu o danych oficjalnych, podawanych przez producenta. Natomiast nie od dziś wiadomo, że silniki z rodziny TSI, TFSI i TDI z Grupy VW zawsze mają więcej mocy w rzeczywistości, niż w katalogu. Klienci nie powinni odczuć spadku, a jedynie smutek, że starsze modele mają 300 na tylnej klapie, a nowsze 290. Jeżeli rzeczywiście nastąpi taka zmiana.

Wybrane dla Ciebie
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀