Brytyjczycy podbili Kanadę

Dzisiejszy wyścig o Grand Prix Kanady był zdecydowanie jednym z najciekawszych, o ile nie najciekawszym wyścigiem tego sezonu. Lewis Hamilton obronił swoją pierwszą pozycję, wywalczoną we wczorajszych kwalifikacjach. Drugi na mecie pojawił się Jenson Button, trzeci był dziś Fernando Alonso.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiejszy wyścig o Grand Prix Kanady był zdecydowanie jednym z najciekawszych, o ile nie najciekawszym wyścigiem tego sezonu. Lewis Hamilton obronił swoją pierwszą pozycję, wywalczoną we wczorajszych kwalifikacjach. Drugi na mecie pojawił się Jenson Button, trzeci był dziś Fernando Alonso.

Nastroje w zespole Renault przed tym weekendem wyścigowym były bardzo obiecujące. Zarówno Robert Kubica jak i Witalij Pietrow chwalili bolid R30 mówiąc, że tor w Kanadzie bardzo pasuje specyfikacji tego pojazdu. Jednak już podczas wczorajszej trzeciej sesji treningowej oraz w kwalifikacjach okazało się, że najwięcej do powiedzenia będzie miał McLaren.

Wyścig był emocjonujący już od samego początku, na starcie doszło bowiem do incydentu z udziałem Felipe Massy, Vitantonio Liuzziego oraz Pedro de la Rosy. W efekcie kierowcy zostali niemal wyeliminowani z walki o czołowe lokaty. Nieciekawie wyglądała także sytuacja żółto-czarnych bolidów, Witalij Pietrow dopuścił się falstartu, za co został ukazany przejazdem przez aleję serwisową, a Robert Kubica na pierwszym zakręcie stracił dwie pozycje, jednak tuż po wypadku Massy Polak przytomnie wcisnął się od wewnętrznej i znalazł się tuż za bolidem Marka Webbera, jadącego na piątej pozycji.

Najszybciej do boksów zjechały bolidy startujące na miękkiej mieszance: srebrne strzały McLarena oraz Fernando Alonso, dzięki czemu Robert przesunął się na trzecią pozycję, tuż za Sebastiana Vettela i Marka Webbera. Do tej pory wszystko wyglądało naprawdę pięknie, jednak już na 10 okrążeniu Kubica zjechał po nowy komplet twardych opon. Nie wiadomo co było przyczyną tak szybkiego zjazdu do boksów. Red Bulle wytrzymały tylko trzy okrążenia dłużej.

Niedługo później mechaników odwiedził też Michael Schumacher, Czerwony Baron wracając na tor stoczył bardzo ciekawą walkę z Robertem Kubicą. To kosztowało siedmiokrotnego mistrza świata kolejną wizytę w boksach. Schumi jechał dzisiaj bardzo ostro, kilka okrążeń przed końcem blokując Felipe Massę uszkodził czerwony bolid Ferrari. Na ostatnim okrążeniu kierowca Mercedesa został wyprzedzony przez dwa bolidy Force India, w efekcie Schumi skończył wyścig bez punktów.

Druga seria stopów również odbyła się bardzo wcześnie, ku zaskoczeniu wszystkich kierowcy McLarena, którzy do wyścigu startowali na miękkich oponach, jechali tylko na dwa stopy i właśnie to było dzisiaj kluczem do sukcesu.

Tuż za podium znalazły się dwa Red Bulle: Vettel i Webber, dalej Rosberg, Kubica, największe zaskoczenie - Sebastian Buemi, który przez moment prowadził w wyścigu, Liuzzi i ostatnie oczko dla Sutila.

Koniec dominacji Red Bulla, znowu do głosu dochodzi McLaren. Wprawdzie to Kubica jest autorem najszybszego okrążenia, jednak miękkie opony zostały założone zbyt późno. Błąd Renault - zbyt szybka pierwsza zmiana i zbyt późna trzecia zmiana.

Świetny wyścig.

PS. Czy tylko ja uważam, że przydałby się trzeci komentator? To byłoby świetne - prowadzący Pan Borowczyk, drugi Pan Sokół, trzeci Pan Kochański patrzący tylko na live timing. Fajnie byłoby też, gdyby cała trójka faktycznie wylatywała na wyścigi, a nie komentowała ze studia w Polsce.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯