LPG z mniejszą ilością siarki. Kierowcy raczej nie zauważą różnicy

Ministerstwo Klimatu pracuje nad zmianami norm dotyczących paliwa LPG. Według nowych zasad znajdzie się w nich mniej szkodliwej dla auta siarki. Jak zauważają jednak specjaliści, kierowcy nie zauważą specjalnej różnicy.

Polacy już dawno zauważyli korzyści wynikające z użycia LPGPolacy już dawno zauważyli korzyści wynikające z użycia LPG
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nowe wymagania jakościowe pozwolą obniżyć ilość siarki z 50 mg/kg do 30 mg/kg. Od momentu ogłoszenia rozporządzenia do jego wejścia w życie ma minąć 3 miesiące, by 7558 punktów sprzedających gaz kierowcom mogło dostosować go do wytycznych.

Podczas badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów to właśnie na zasiarczenie zwracają największą uwagę kontrolerzy. Ministerstwo w dokumentach zauważa, że "użytkownicy pojazdów samochodowych po wejściu w życie projektu rozporządzenia będą posiadali dostęp do lepszej jakości paliwa LPG." Trudno jednak mówić o zauważalnych od razu korzyściach.

  • Kierowcy z instalacjami LPG w swoich samochodach raczej nie zauważą tej zmiany – stwierdza Andrzej Olechowski, prezes Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. Zauważa jednak zalety w innym aspekcie. - Zmniejszenie łącznej zawartości siarki w tym paliwie może ze mieć pozytywny wpływ na silnik pojazdu - stwierdza.

W gazie płynnym siarki jest zdecydowanie więcej niż w innych paliwach. Co więcej, w Stanach Zjednoczonych gaz jest nawet trzy razy bardziej zasiarczony niż w Europie. Siarka odpowiada za charakterystyczny zapach, lecz zwiększa korozyjne oddziaływanie na silnik, zwłaszcza gdy połączona jest z innymi zanieczyszczeniami. "Obrywa" też katalizator. W starszych instalacjach gazowych była pożądana, bowiem posiada właściwości smarne.

Mniejsza ilość siarki nie wpłynie za to na zapach gazu, który wyczuwalny jest przy źle wystrojonej instalacji gazowej. Norma stwierdza, że "zapach gazu powinien być charakterystyczny ( rozróżnialny i nieprzyjemny) oraz wykrywalny w powietrzu przy stężeniu wynoszącym 20 proc. dolnej wartości granicznej wybuchowości."

  • Jeszcze do niedawna zawartość siarki w LPG wynosiła 100 mg/kg i po zmianie na 50 mg/kg nie było żadnych sygnałów z rynku na temat zmiany intensywności jego zapachu - informuje Piotr Złoty z gazeo.pl. Zyskać może za to środowisko. - LPG z mniejszą zawartością siarki będzie jeszcze bardziej ekologiczne. Zmniejszy się bowiem ilość związków siarki w spalinach - dodaje mój rozmówca.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł