Kolejna sieć marketów stawia ładowarki dla elektryków. Tak to powinno wyglądać

Pod trzema sklepami Intemarché pojawią się ładowarki dla samochodów elektrycznych. To kolejna po Lidlu sieć marketów, która wykorzystuje rosnące zainteresowanie autami na prąd i przykłada się do popularyzacji ich w Polsce.

Stacje ładowania pojawią się pod trzema marketami.Stacje ładowania pojawią się pod trzema marketami.
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Czy tego chcemy czy nie, świat idzie w kierunku elektromobilności. To dobra okazja, by nieco zmienić sposób w jaki myślimy o użytkowaniu samochodu. Dotychczasową rolę stacji paliw mogą przejąć supermarkety. Klienci robiący zakupy w Intermarche w Ostródzie i Grajewie wkrótce będą mieli możliwość naładowania samochodów elektrycznych. W późniejszym terminie stacja pojawi się też pod marketem w Knurowie. Przewiduje się, że będzie to przełom lipca i sierpnia.

Póki co Grupa Muszkieterów nie przewiduje pobierania opłat za korzystanie z ładowarek. Również bez ponoszenia dodatkowych kosztów można ładować samochody elektryczne pod sklepami Lidla. Niemiecka sieć dyskontów dotychczas uruchomiła cztery stacje dla aut na prąd. Jakby nie patrzeć, to doskonała kombinacja.

Mała liczba ładowarek i długi czas potrzebny na uzupełnienie akumulatorów to jedna z największych wad elektryków. Rozwój takich punktów przy marketach brzmi jak oczywisty ruch. Jedziesz na zakupy i w tym czasie samochód się ładuje. Stacje ładowania mają pojawiać się przy marketach Intermarche zlokalizowanych przy szlakach komunikacyjnych, co dodatkowo ułatwi dalekie podróże samochodami na prąd.

To nie koniec dobrych wiadomości dla właścicieli elektryków. Jesienią 2018 roku Lotos chce uruchomić 12 stacji ładowania na trasie Warszawa-Trójmiasto. Będą to szybie ładowarki CHAdeMO, które pozwolą na naładowanie baterii do 80 proc. w 30-40 min. (w zależności od modelu).

Choć samochody elektryczne w Polsce to ciągle rzadkość, ich popularność stale rośnie. W pierwszym kwartale 2018 roku zarejestrowano 340 takich wozów, więc blisko 114 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Do elektrycznej potęgi nam ciągle sporo brakuje, ale wszystko idzie w dobrym kierunku.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony