Porsche bierze się na poważnie za elektryki. Właśnie kupili 10 proc. Rimaca

Znany jest głównie z produkcji auta, w którym Richard Hammond miał wypadek, ale Rimac to znacznie więcej. Chorwacka firma stawia przede wszystkim na technologię, z której korzystają najwięksi gracze na rynku. Teraz ich wiedzę doceniło Porsche.

Rimac C_Two na targach w Genewie.Rimac C_Two na targach w Genewie.
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

W ostatnich miesiącach jest bardzo głośno o samochodach elektrycznych z Zuffenhausen. Porsche szykuje się bowiem do premiery swojego pierwszego modelu na prąd. Zapowiadany konceptem Mission E wóz o nazwie Taycan ma trafić na rynek w 2019 roku, ale plany Niemców wybiegają znacznie w przyszłość. Teraz wiemy, że sporą rolę odegra w nich chorwacki Rimac.

Soul, electrified. – The Porsche Taycan is coming.

Współpraca młodej firmy Mate Rimaca z innym producentami nie jest niczym nowym. Jednym z przykładów jest chociażby Aston Martin Valkyrie, do którego baterie dostarczy właśnie Rimac. Podobnie wygląda ich relacja z Koenigseggiem. Porsche poszło o krok dalej i wykupiło 10 proc. firmy, co przełoży się na zyski dla każdej ze stron. Niemcy dostaną dostęp do prawdopodobnie najlepszej technologii wykorzystywanej w sportowych autach elektrycznych, a Chorwaci fundusze na rozwój kolejnych projektów.

Lutz Meschke, jeden z szefów Porsche powiedział, że szczególnie docenili dwuosobowe, supersportowe auta Rimaka, czyli Concept One i C_Two. Ten drugi miał premierę podczas tegorocznych targów w Genewie. Ma ponad 1900 KM, do setki rozpędza się w mniej niż 2 sekundy, a prędkość maksymalna to 415 km/h. Powstanie aż 150 egzemplarzy auta. Dla przypomnienia, z chorwackiej fabryki wyjechało tylko 8 egzemplarzy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa