Elektryk za 10 tys. dol. Tata prezentuje model Tiago.ev

Samochód elektryczny za równowartość około 50 tys. zł? To możliwe, choć niestety nie u nas, a w Indiach. Tata zaprezentowała tam właśnie miejski model Tiago.ev.

Tata Tiago.evTata Tiago.ev
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tata
Aleksander Ruciński

To mały, pięciodrzwiowy hatchback zdolny zabrać na pokład cztery dorosłe osoby. Wygląda całkiem nieźle i jest przyzwoicie wyposażony. Tiago.ev zdaje się mieć wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces w segmencie budżetowych elektryków.

Tym bardziej, że Tata postawiła na dość rozbudowaną ofertę pozwalającą dopasować produkt do swoich potrzeb i możliwości. Zarówno w kwestii napędu, jak i wyposażenia. Do wyboru będą dwie pojemności akumulatora oraz dwie moce ładowania.

Bazowo dostaniemy baterię mieszczącą 19,2 kWh co ma pozwolić na pokonanie do 250 km na jednym ładowaniu. Większy akumulator - 24 kWh - podniesie tę wartość do nawet 315 km. Osiągi też powinny być wystarczające. Elektryczny silnik generujący 76 KM mocy i 114 Nm maksymalnego momentu pozwoli rozpędzić się do 60 km/h w 5,7 s. Niestety czas sprintu do setki pozostaje nieznany.

Tata Tiago.ev
Tata Tiago.ev © mat. prasowe / Tata

Nieco gorzej wypada kwestia obsługiwanych mocy ładowania - standardowo 3,3 kW AC, a w bogatszych wersjach 7,2 kW AC. Tata twierdzi, że przekłada się to na 110 km zasięgu w około 30 minut. Warto wspomnieć, że same akumulatory objęto ośmioletnią gwarancją do 160 tys. km.

Wyposażenie standardowe nie jest przesadnie bogate, ale jak na indyjskie standardy zapowiada się nieźle. Nie zabraknie ABS-u, poduszek powietrznych, ani automatycznej klimatyzacji. Wiadomo, że Tiago.ev będzie dostępna w Indiach. O innych rynkach na razie cisza. Szkoda, gdyż tak atrakcyjnie wyceniony i względnie praktyczny elektryk mógłby przyjąć się i u nas.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟