Audi TT raczej nie doczeka się następcy. Głównie z powodu elektryfikacji

Stale rosnąca popularność SUV-ów i crossoverów przyczynia się do wymierania kolejnych segmentów rynku. Największy spadek zainteresowania dotknął pojazdy trzydrzwiowe, a w szczególności kabriolety i sportowe coupe. Jedną z ofiar takiego stanu rzeczy może być Audi TT.

Jedna z najlepszych propozycji w swoim segmencie. Na szczęście zostanie z nami jeszcze kilka lat.Jedna z najlepszych propozycji w swoim segmencie. Na szczęście zostanie z nami jeszcze kilka lat.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Póki co nie ma powodów do zmartwień. Obecna generacja TT przeszła niedawno facelifting i zostanie z nami jeszcze kilka dobrych lat. Nie zdziwcie się jednak, jeśli następcy nie będzie. W przyszłej gamie Audi może zabraknąć miejsca dla niewielkiego auta sportowego, a potwierdza to sam szef marki - Bram Schot.

W rozmowie z brytyjskim magazynem "Autocar", Schot pochwalił się kilkoma planami na przyszłość. Zapytany o to, jak będzie wyglądała gama sportowych modeli za parę lat odpowiedział: "Sądzę, że znajdzie się miejsce na emocjonujące, sportowe ikony, ale nie jestem pewien, czy wśród nich będzie kolejna generacja TT. Mamy w planach modele, które mogą zastąpić TT, choć nie bezpośrednio."

Dlaczego Audi nie planuje następcy? Pierwszym z powodów są wyniki sprzedaży modelu TT, które z każdym rokiem wyglądają coraz mniej imponująco. Druga kwestia to stopniowa zmiana profilu marki. Nie od dziś wiadomo, że w Ingolstadt na poważnie myślą o rozbudowie gamy hybryd i aut elektrycznych i takim zapewne pojazdem będzie następca TT.

Warto zauważyć, że z podobnymi rozterkami boryka się m.in. Mercedes, który dopiero co pożegnał swojego niewielkiego roadstera SLC. Niepraktyczne i nieduże auta premium ze sportowym zacięciem sprzedają się coraz słabiej. Bardziej opłaca się tworzenie kolejnych crossoverów, które które z każdym rokiem biją kolejne rekordy popularności.

Świat motoryzacji przechodzi znaczące zmiany nie tylko w kwestii odchodzenia od napędów spalinowych, ale i rezygnacji z gatunków, które do niedawna sprawiały wrażenie silnie zakorzenionych w ofercie marek premium.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"