Żółto-czarna rakieta – RENNtech SLR McLaren Roadster (2013)
Mający na swoim koncie 777-konnego Mercedesa SLR amerykański RENNtech tym razem zaprezentował tylko odrobinę słabszego SLR-a w wersji roadster. Żółto-czarny wóz wygląda świetnie.
09.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:15
SLR-a w produkcji nie ma już dobrych kilka lat, ale nadal wzbudza ogromne emocje. Bo kto nie chciałby wozu z ponad 600-konnym silnikiem? Chyba każdy by chciał, ale czy nie lepiej, żeby ten bolid miał 760 KM? No pewnie. Dodatkowe ponad 130 KM dokłada RENNtech.
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster podobnie jak wszystkie pozostałe odmiany SLR-a pod maską skrywa 5,4-litrowy silnik M 155. Widlasta ósemka ma doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej Lysholm. Producent wyposażył swój motor w coraz mniej popularny układ rozrządu z pojedynczymi wałkami w każdej głowicy. Równie niespotykanym rozwiązaniem jest zastosowanie trzech zaworów na każdy cylinder.
Zamontowana przed kabiną pasażerską, ale daleko za przednią osią jednostka napędowa w seryjnym Mercedesie generuje 626 KM mocy przy 6500 obr./min i 780 Nm momentu obrotowego przy 3250-5000 obr./min. Modyfikacje ekipy RENNtech, które polegały na poprawkach w głowicach, wymianie seryjnego „wydechu” na bardziej sportowy i montażu wydajniejszej międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego wywindowały moc maksymalną motoru do 760 KM. Moment obrotowy to teraz niespełna 1000 Nm.
Te 997 Nm jest przekazywane do klasycznej automatycznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, aby następnie trafić na tylne koła.
A jak prezentują się osiągi żółtej maszyny po tuningu? Tego na razie nie wiadomo. RENNtech nie dokonał jeszcze pomiarów. Parametry jezdne powinny być jednak wyraźnie lepsze od tych, którymi legitymuje się seryjny wóz. A ten do setki przyspiesza (według katalogów) w 3,80 s i osiąga 332 km/h.
Żółty kolor nadwozia jest dość nietypowy dla Mercedesa SLR, ale w połączeniu z czarnymi felgami prezentuje się bardzo efektownie. Lakier karoserii jest błyszczący, natomiast powłoka kół matowa.
Felgi ADV05 Deep Concave mają średnicę 20” z przodu i 21” z tyłu. Przednie obręcze cechują się szerokością 9,5”, natomiast tylne są o 1 cal szersze. RENNtech nie raczył poinformować o rozmiarach opon, ale można sobie wyobrazić, że są bardzo szerokie.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M155 ML55/155.980
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor Lysholm
- Moc maksymalna: 760 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 139,73 KM/l (seryjny – 115,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 997 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,5 x 20” ADV05 Deep Concave
- Koła tylne: 10,5 x 21” ADV05 Deep Concave
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1825 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,40 kg/KM (seryjny – 2,92 kg/KM)
- Długość: 4656 mm
- Szerokość: 1908 mm
- Wysokość: 1261 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm
Źródło: autoblog