Foliowanie Edo – CUT48 SLR McLaren (2013)

Ten niebieski Mercedes to wóz przerabiany zarówno przez doskonale znane Edo Competition, jak i zupełnie nieznaną firmę CUT48. Po tuningu maszyna ma dokładnie 722 KM mocy maksymalnej.

Foliowanie Edo – CUT48 SLR McLaren (2013)
Olgierd Lachowski

19.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:12

Mercedes-Benz SLR McLaren w fabrycznej podstawowej wersji miał, pod niezwykle długą maską, widlasty 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 5,4 l. M 155 miał po trzy zawory na każdy cylinder, które napędzane były przez jeden wałek rozrządu w każdej głowicy. Wynosząca 626 KM przy 6500 obr./min moc maksymalna nie brała się tylko z objętości skokowej. Motor wspomagany był przez sprężarkę mechaniczną Lysholm. Moment obrotowy sięgał 780 Nm i był dostępny w zakresie od 3250 do 5000 obr./min.

Obraz

Widoczny na zdjęciach wóz, choć reklamowany jest pod nazwą firmy CUT48, tuning mechaniczny miał przeprowadzany w renomowanym zakładzie Edo Competition. Tam specjaliści postarali się o wyciśnięcie z wnętrza jednostki napędowej znacznie większej mocy. W tym celu zmienili przełożenie między sprężarką mechaniczną a silnikiem, wmontowali wtryskiwacze paliwa o większym wydatku, zmienili na bardziej sportowe filtry powietrza, zmodyfikowali kolektory wylotowe i wstawili sportowy układ wydechowy.

Obraz

Nad wszystkim czuwa przystosowana do nowych warunków pracy elektronika, która została tak wyregulowana, żeby motor dysponował mocą o wartości dokładnie 722 KM, osiąganą przy 7100 obr./min. Liczba koni mechanicznych jest nieprzypadkowa i nawiązuje do numeru startowego Mercedesa 300 SLR, za którego sterami Stirling Moss i Denis Jenkinson wygrali słynny wyścig Mille Miglia w 1955 roku.

Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej wynosi 890 Nm przy 2400-5800 obr./min. Cały ten moment przenoszony jest wyłącznie na tylne koła przez 5-biegową, klasyczną, automatyczną skrzynię biegów.

Obraz

Zmodyfikowany przez Edo Mercedes potrzebuje zaledwie 3,40 s na osiągnięcie pierwszej setki. Druga na liczniku pojawia się po 9,90 s, natomiast magiczne 300 km/h jest osiągane po 24,50 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 345 km/h.

Niemiecki bolid ma 19-calowe felgi z oponami Michelin. Obręcze z wzorem przypominającym łopatki turbiny są wykonane oddzielnie do montażu po lewej i prawej stronie samochodu. Standardowo Mercedes instalował 18-calowe koła, ale te które widać na zdjęciach znajdowały się w katalogu wyposażenia opcjonalnego.

Obraz

Oryginalnie ten egzemplarz Srebrnej Strzały był srebrny, jednak na życzenie klienta CUT48 okleiło go niebieską i czarną folią. Oczywiście kolor niebieski dominuje, ale czarne fragmenty pojawiają się w dolnej części przedniego zderzakospojlera czy wokół wylotów powietrza z jednostki napędowej. Także felgi i lusterka zostały ofoliowane.

Koszt zmian wizualnych to 4350 euro. Cena tuningu przeprowadzonego przez Edo Competition jest tajemnicą.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M155 ML55/155.980
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Lysholm
  • Moc maksymalna: 722 KM przy 7100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 132,75 KM/l (seryjny – 115,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 890 Nm przy 2400-5800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1768 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,45 kg/KM (seryjny – 2,82 kg/KM)
  • Długość: 4656 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Wysokość: 1261 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,40 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,90 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 24,50 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 345 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)