Epokowy – Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal (2011)

Produkcja SLR-a zakończyła się dwa lata temu, a mimo to tunerzy nie przestają interesować się tym supersamochodem. Kolejne podejście do tego wozu zrobiło niemieckie Wheelsandmore.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jak zapewne pamiętacie SLR McLaren produkowany był w kilku różnych wersjach, spośród których ostatnią wprowadzoną na rynek była pokazana w 2009 roku odmiana Stirling Moss. Niestety firma Wheelsandmore nie zajęła się ekskluzywną wersją Stirling Moss, a nieco starszą 722 Edition.

SLR McLaren 722 Edition nawiązuje nazwą do godziny (7:22 rano), o której wystartował Stirling Moss w Mercedesie 300 SLR do wyścigu Mille Miglia, który potem wygrał.

Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.3
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.3

Nowy SLR ma umieszczony z przodu pod maską 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,4 l. Przesunięty mocno do tyłu motor (stąd niektórzy mówią, że SLR ma silnik umieszczony centralnie) wspomagany jest sprężarką mechaniczną Lysholm i rozwija moc 650 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy generowany przez jednostkę napędową wynosi 820 Nm przy 4000 obr./min.

Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.4
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.4

W zasadzie o tych parametrach powinienem był napisać w czasie przeszłym, bo po ingerencji inżynierów Wheelsandmore silnik ma sporo lepsze parametry. W wozie wymieniono układ wydechowy – na bardziej sportowy, wyposażony w nowe konwertery katalityczne i tłumiki, oraz dostrojono na nowo centralną jednostkę sterującą. Z pewnością zwiększono ciśnienie doładowania, ale tuner nie wspomina nic na ten temat. Informuje za to, że moc „V-ósemki” zwiększyła się do 727 KM, a moment obrotowy do aż 950 Nm.

Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.6
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.6

Według ludzi z Wheelsandmore mocniejszy silnik wymagał poprawek w podwoziu, toteż wymienili oni zawieszenie na w pełni regulowany zestaw firmy KW. To samo zresztą zrobili z kołami, tyle że tutaj zaproponowali felgi swojej produkcji. Są to 20-calowe koła 6Sporz[sup]2[/sup], które mają szerokość 9 cali z przodu i 11,5 cala z tyłu. Na nie założono opony Dunlop Sportmaxx o rozmiarze 255/30 R 20 (przód) i 305/25 R 20 (tył).

Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.5
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.5

Jak nie jestem zwolennikiem kontrastowych zestawień kolorystycznych, tak muszę przyznać, że przygotowane przez Wheelsandmore biało-czarne wnętrze pasuje do charakteru tego wozu. Jasną barwę noszą wykonane z Alcantary® elementy na fotelach i drzwiach oraz skórzane wstawki na desce rozdzielczej i tunelu środkowym. Podobnie jest z kolorem czarnym, który też znajduje się na drzwiach, fotelach, desce rozdzielczej i podłodze. Obie barwy połączone są szwami z czerwonych nici.

Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.8
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal fot.8

Firma tuningowa nie potrafiła określić osiągów swojego SLR-a. Możemy się tylko domyślać, że auto osiąga więcej niż 345 km/h (tyle sugeruje tuner w wozie z 700-konnym silnikiem). Cena tuningu także pozostaje tajemnicą.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M155
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Lysholm
  • Moc maksymalna: 727 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,56 KM/l (seryjny – 119,51 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20″
  • Koła tylne: 11,5 x 20″
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1724 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,37 kg/KM (seryjny – 2,65 kg/KM)
  • Długość: 4656 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mmblock position=\inside6751/block
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Sprawdzisz auto i zapłacisz za starsze. Ruszył system krakowskiego SCT
Sprawdzisz auto i zapłacisz za starsze. Ruszył system krakowskiego SCT
Wideo: 3 promile na A4. Kierowca ciężarówki zatrzymany dzięki czujności świadka
Wideo: 3 promile na A4. Kierowca ciężarówki zatrzymany dzięki czujności świadka
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯