Myśliwiec – Wheelsandmore SLR McLaren 7o7 Edition (2011)

Takimi samochodami jak Mercedes SLR się nie jeździ, ale wręcz lata. Razem z prezentacją Audi R8 GT Wheelsandmore przedstawiło latającego jeszcze szybciej SLR-a. Co więc oferuje ten myśliwiec?

Myśliwiec – Wheelsandmore SLR McLaren 7o7 Edition (2011)
Olgierd Lachowski

18.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:10

Zaprojektowany i zbudowany wraz z McLarenem Mercedes SLR powstał w kilku odmianach silnikowych i nadwoziowych (ostatnia to McLaren Edition) z silnikami o mocy od 626 KM do 650 KM.

Dziś mamy do czynienia z wozem, który pod niesamowicie długą maską ma najsłabszy wariant[sup]1)[/sup] – 626-konny motor V8 o objętości skokowej 5,4 l wspomagany sprężarką mechaniczną. W zasadzie powinienem napisać, że miał 626 KM, bo teraz ma ich znacznie więcej.

Obraz

Zmiana kompresora i ponowne strojenie centralnej jednostki napędowej sprawiły, że obecnie silnik może się pochwalić 707 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy skoczył z dostatecznie już imponujących 780 Nm do aż 915 Nm.

Co prawda spora część firm tuningujących SLR-a potrafi wykrzesać więcej z tej jednostki napędowej (z MKB na czele), ale i na ponad 700 KM absolutnie nie można narzekać.

Dość ciężki bolid (o wadze prawie 1800 kg), dzięki większej mocy, ma jeszcze lepsze przyspieszenie do setki. Zamiast 3,80 s na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje tylko 3,50 s. A skoro już mowa o osiągach, to niestety Wheelsandmore nie podało prędkości maksymalnej auta.

Poza modyfikacją jednostki napędowej do zmian mechanicznych trzeba zaliczyć zawieszenie z komponentami firmy KW. Amortyzatory mają pełną regulację charakterystyki pracy. Można też regulować wysokość samochodu.

Obraz

Jeśli pominąć nowe koła, wygląd Mercedesa prawie się nie zmienił. Tylko po co ma się zmieniać, skoro wóz wygląda jak samolot bojowy najnowszej generacji. A koła? Są rzeczywiście inne. Wheelsandmore zastosowało swój ulubiony wzór (bo własnej produkcji), czyli 6Sporz[sup]2[/sup].

Felgi mają 9 cali szerokości na kołach skrętnych i 11,5 cala na kołach napędowych. Felgi uzbrojono w opony Dunlop Sportmaxx 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20.

Tajemnicą tunera pozostają koszty tuningu, ale na pewno trzeba mieć gruby portfel, żeby wysłać SLR-a do Wheelsandmore.

Obraz

Myśliwiec spod znaku gwiazdy ma jeszcze większy arsenał broni, by walczyć z konkurencją. Nic tylko wsiąść i „ustrzelić” jakieś biedne Porsche albo Audi.

[sup]1)[/sup] Spójrzcie na zdjęcie z boku wozu, a zauważycie znaczek „722” oznaczający wersję 722 Edition. Ciekawe, czy ktoś przykleił sobie znaczek z mocniejszej odmiany, czy tuner nie miał zdjęć i zaserwował nam nie ten samochód.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M155
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 707 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 129,99 KM/l (seryjny – 115,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 915 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20″ 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,5 x 20″ 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop Sportmaxx
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop Sportmaxx

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1768 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,50 kg/KM (seryjny – 2,83 kg/KM)
  • Długość: 4656 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 sblock position=\inside7461/block

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)