Zmarł Sergio Marchionne. 4 dni po odejściu ze stanowiska szefa koncernu FCA

Sergio Marchionne zmarł 25 lipca 2018 roku. Były szef koncernu FCA kierował markami takimi jak Fiat, Alfa Romeo czy Lancia. Miał też wpływ na sportowe sukcesy Ferrari i decydował o losie Chryslera, Jeepa i Dodge'a.

Obraz
Źródło zdjęć: © W wieku 66 lat 25 lipca 2018 roku zmarł Sergio Marchionne
Jakub Tujaka

Sergio Marchionne zmarł 25 lipca 2018 roku. 21 lipca przestał być szefem koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Oficjalnym powodem odejścia ze stanowiska był pogarszający się stan zdrowia.

W oficjalnym oświadczeniu Grupy FCA po usunięciu go ze stanowiska można było przeczytać:

"Pojawiły się nieoczekiwane komplikacje podczas rekonwalescencji Sergia Marchionne, a sytuacja znacznie się pogorszyła w ostatnich godzinach. W konsekwencji nie będzie on mógł wrócić do pracy".

Marchionne jako szef Grupy FCA

Marchionne przejął stery w Grupie FCA w 2004 roku i to m.in. jego decyzje uchroniły Fiata i Chryslera przed bankructwem. Miał oficjalnie ustąpić ze stanowiska w przyszłym roku, po 15 latach rządów.

Szef Grupy FCA był jednym z najbardziej wpływowych Włochów w branży motoryzacyjnej. Oprócz odważnych decyzji dotyczących produkcji samochodów osobowych, miał też duży wpływ na sportowe sukcesy Ferrari.

W oficjalnym oświadczeniu producenta sportowych samochodów napisano:

"Zarząd Ferrari z głębokim żalem przyjął, że dotychczasowy prezes i dyrektor generalny Sergio Marchionne nie będzie w stanie powrócić do pracy. Nasze myśli są teraz z nim i jego rodziną. Dziękujemy za niesamowity wkład w ostatnich latach w Ferrari".

Kim był Sergio Marchionne?

Sergio Marchionne urodził się we włoskim miasteczku Chieti w Abruzzo, a w wieku 14 lat jego rodzina przeprowadziła się do Toronto. Tam studiował ekonomię i finanse. Później kariera zawodowa sprawiła, że wrócił do Europy, gdzie pracował w firmach Deloitte&Touche, następnie w Glenex Industries, a później w Lawson Group. Następne lata spędził w szwajcarskiej firmie Societe Generale de Surveillance, gdzie zajmował się kontrolą jakości. Tuż przed przejęciem sterów w koncernie FCA był dyrektorem w szwajcarskim banku UBS.

Jednym z największych sukcesów Marchine było przywrócenie na rynek Fiata 500. To on również zadecydował o przeniesieniu produkcji Fiata Pandy z Polski do Włoch.

Wybrane dla Ciebie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥