Zalecane wietrzenie, przyłbice i nauczanie zdalne. Szkoły jazdy w nowej rzeczywistości

Zdobycie prawa jazdy może nie będzie trudniejsze, ale zdecydowanie bardziej czasochłonne. Przyłbice, wietrzenie pojazdów i zdalne nauczanie będzie codziennością kursantów i egzaminatorów. Oficjalnych zaleceń jednak nie ma.

Na egzamin poczekamy dłużej - auto trzeba będzie m.in przewietrzyćNa egzamin poczekamy dłużej - auto trzeba będzie m.in przewietrzyć
Źródło zdjęć: © Michal Fludra/NurPhoto via Getty Images
Mateusz Lubczański

"Na dzień dzisiejszy nie zostały opracowane odgórne wytyczne dla właścicieli ośrodków szkolenia kierowców i instruktorów nauki jazdy" – czytamy w informacji opolskiego państwowego wojewódzkiego inspektoratu sanitarnego. Szkoły jazdy stoją więc przed dużym problemem, bowiem nikt nie wie, w jaki sposób miałyby w najbliższym czasie funkcjonować.

Prawnego ograniczenia działalności szkół jazdy nie ma. Inspektorat zauważa, że decyzja o świadczeniu usług jest podejmowana indywidualnie przez każdego właściciela ośrodka. Jedyne, co według inspektoratu sanitarnego trzeba mieć na uwadze to reżim sanitarny i obowiązujące obostrzenia.

Oznacza to, że zdaniem instytucji wskazane jest utrzymanie prowadzenia zajęć w formie e-learningowej, a ewentualne pakiety wiedzy powinny trafić do kursanta w formie elektronicznej. Na razie do 24 maja, ale to tylko wytyczne podyktowane narzuconymi przepisami. Można podejrzewać, że kursanci niechętnie będą dążyli do pojawiania się osobiście na zajęciach w wakacje.

O ile jeszcze zasad ruchu drogowego można nauczyć się, nie wstając sprzed komputera, tak zajęcia praktyczne – czy też sam egzamin - wymagają obecności dwóch osób w pojeździe. To rodzi problemy. Kandydaci na kierowców – według zaleceń – powinni podpisywać oświadczenia, w których stwierdzaliby oni, że są zdrowi. Powinni też mieć mierzoną temperaturę.

Z kolei podkarpacki państwowy wojewódzki inspektorat sanitarny sugeruje, by instruktor nosił maseczkę (chirurgiczną lub ochronną typu FFP2 lub FFP3), przyłbicę lub gogle oraz rękawiczki. Ten sam organ stwierdza, że czas trwania egzaminu należy maksymalnie skrócić, by można było zdezynfekować pojazd oraz go przewietrzyć. Pominięto kwestię uruchomionej klimatyzacji.

Obecna sytuacja może sprawić, że Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego będą musiały zrewidować przepisy, które wymagają od nich testowania zaledwie 8 osób dziennie przez jednego egzaminatora. Dezynfekcja i wietrzenie, pomiary i "papierkowa" robota sprawią, że kandydaci na kierowców poczekają z odbiorem upragnionego dokumentu, nawet po rozluźnieniu regulacji.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀