Przestronny samochód z kontrowersyjnym wnętrzem. Elektroniczne zegary nikogo już nie dziwią. Morze plastiku "piano black" niektórych może jednak zniechęcić© Volkswagen

Volkswagen Golf Variant 8. generacji już bez tajemnic. Jest też odmiana Alltrack

Tomasz Budzik
9 września 2020

Po debiucie odmiany GTI Niemcy pokazali kolejne wariacje na temat Golfa 8. generacji. Do rąk klientów trafi przestronne kombi oraz auto przygotowane na konfrontację z szutrowymi drogami i urlopowymi wyzwaniami.

Variant, czyli dużo miejsca

Od wielu lat kolejne wcielenia Volkswagena Golfa są dla wielu Europejczyków odniesieniem w ocenie samochodów kompaktowych. Ósma generacja tego modelu zadebiutowała w drugiej połowie 2019 r. i jest już dość dobrze znana klientom. Nie każdemu jednak odpowiadają możliwości przewozowe klasycznego kompaktu. Z myślą o nich Niemcy przygotowali wersję Variant. I mają się czym pochwalić.

Samochód mierzy aż 463,3 cm, czyli jest dłuższy niemal o 35 cm od zwykłej wersji. Rozstaw osi wyniósł 268,6 cm, czyli o 6,7 cm więcej niż w przypadku Golfa w wersji hatchback. Dzięki tym zabiegom możliwe było znaczne zwiększeni przestrzeni za oparciami tylnej kanapy bez ograbiania z miejsca zasiadającej na niej osób. W gruncie rzeczy pasażerowie tylnego rzędu w Golfie Variant mają na nogi 94,1 cm, a więc o 3,8 cm więcej niż w zwykłej odmianie. Do tego bagażnik Volkswagena Golfa Varianta w podstawowej konfiguracji mieści aż 611 l. To niewielka różnica względem oferowanego przez spokrewnioną z Golfem Skodę Octavię Combi zasobu 640 l.

Bagażnik jest nie tylko duży, ale też geometrycznie ukształtowany i ergonomiczny
Bagażnik jest nie tylko duży, ale też geometrycznie ukształtowany i ergonomiczny© Volkswagen

Po złożeniu kanapy Golfem w wersji Variant przewieziemy 1642 l bagażu. Nie zapomniano o praktycznych rozwiązaniach. W bagażniku znajdziemy zaczepy do przymocowania cięższego bagażu i haki, które na co dzień przydadzą się, by zapewnić zakupom bezpieczeństwo w drodze pomiędzy sklepem a domem, a jeśli mamy ręce pełne toreb, klapę otworzymy ruchem stopy. Wnętrze bagażnika można też wzbogacić o gniazdo 12 lub 230 V. Można też zdecydować się na elektrycznie składany hak – jeśli zamierzamy wybierać się w drogę z większą liczbą rowerów czy przyczepą. Z tyłu oparć przednich foteli umieszczono kieszenie, które pasażerowie kanapy mogą wykorzystać do umieszczenia w nich telefonów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Alltrack, czyli przygoda

SUV-y i crossovery są obecnie siłą napędową wielu producentów aut. Nie każdemu kierowcy w smak jest jednak wysoka pozycja za kierownicą i charakterystyka prowadzenia się takiego auta na asfalcie. Z myślą o nich powstał Golf Alltrack.

Samochód standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła, a jego prześwit został podniesiony, by sprostać np. szutrowym drogom z koleinami. Auto wyróżnia się wyglądem. Zderzaki zostały u dołu wykończone czarnymi elementami. Dzięki temu przydrożne zarośla nie pozostawią po sobie trwałego śladu na lakierze. Samochód wyposażony jest w system XDS, czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. To z pewnością pomoże podczas ruszania na śliskim terenie i jazdy na pokrytych śniegiem drogach.

Golf Alltrack to dobry kompan dla tych, którzy lubią wyjeżdżać z miasta - także z obciążeniem. Waga przyczepy, którą można ciągnąć tym wariantem niemieckiego kompaktu, zależy od wyboru silnika. Maksymalnie wynosi ona 2 tony.

Technologia górą

Volkswagen przyzwyczaił nas do bardzo zachowawczego wprowadzania nowości. Tym razem jest jednak inaczej. Golf 8. generacji standardowo wyposażony jest w szereg systemów bezpieczeństwa, wśród których znajdziemy m.in. układ zapobiegający zderzeniom czołowym, wykrywający pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania pojazdu w pasie ruchu pieszych i rowerzystów czy moduł komunikacji pomiędzy samochodem a infrastrukturą (Car to X).

Co ważne, niektóre funkcje występujące w cenniku jako dodatkowe opcje, będzie można dokupić już po skonfigurowaniu i odebraniu samochodu. Do ich "odblokowania" wystarczy wówczas zmiana oprogramowania sterującego pracą samochodu.

Niemiecki producent zapewnia też o dbałości o ekologię. Znajdujące się w ofercie diesle zostały wyposażone w dwa katalizatory SCR, by skuteczniej eliminować ze spalin tlenki azotu. Natomiast wszystkie benzynowe silniki sparowane z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów otrzymały układ mil hybrid z instalacją operującą przy napięciu 48 V.

Ceny Volkswagena Golfa Varianta i Alltracka poznamy na przełomie września i października 2020 r. Wtedy również możliwe stanie się składanie zamówień na te samochody. Do pierwszych klientów w Polsce mają one trafić na początku 2021 r.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (14)