Volkswagen Golf Alltrack © fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf i Passat Alltrack – gdy potrzebujesz kombi, ale podobają ci się SUV-y

Julian Grabowski

Co jeśli podobają ci się SUV-y, ale nie spełniają twoich oczekiwań? Jeśli potrzebujesz ich możliwości, ale nie chcesz rezygnować z cech samochodu osobowego? Wybierz kombi z rodziny Alltrack, które poradzi sobie w trudniejszym terenie i ma wygląd SUV-a.

Doskonałym przykładem alternatywy dla SUV-a jest rodzina Alltrack, składająca się z dwóch członków – Golfa i Passata. Tradycyjne samochody z nadwoziem kombi mają wszelkie walory ich standardowych odpowiedników. Z tą tylko różnicą, że ich podniesione zawieszenia oraz napęd na cztery koła, dają możliwości do jazdy poza drogami utwardzonymi, porównywalne z SUV-ami.

Volkswagen Golf Alltrack ma wyższy o 20 mm prześwit, a Passat Alltrack o 27,5 mm. To wystarczająco dużo, by realnie większyć możliwości terenowe samochodu. Do tego dochodzi skutecznie działający napęd na cztery koła 4MOTION, którego centralnym elementem jest szybkie sprzęgło wielopłytkowe dołączające napęd tylnej osi. Z trybem Offroad napęd i system kontroli trakcji współpracują tak, by przenieść moment obrotowy na koło o najlepszej przyczepności.

Volkswagen Passat Alltrack
Volkswagen Passat Alltrack © fot. mat. prasowe

Nadwozie chronią elementy z tworzyw sztucznych, które także tworzą stylizację auta terenowego. Tak obecnie modną. Natomiast podwozie jest dodatkowo zabezpieczone przed uszkodzeniami po najechaniu na przeszkody.

Najważniejsze w tych samochodach jest to, że nie tracą absolutnie niczego ze swojej funkcjonalności, a na drodze zachowują się tak samo jak standardowe wersje osobowe. Nieznaczne podniesienie prześwitu nie wpływa na zachowanie przy zmianie kierunku jazdy czy podczas gwałtownych manewrów. Nie są też wyraźnie mniej ekonomiczne.

Ich zawieszenia są też nadzwyczaj komfortowe. Zmiany w charakterystyce tłumienia amortyzatorów w kierunku poprawienia sprawności w terenie, przyniosły także poprawę komfortu resorowania.

Każda wersja Golfa i Passata Alltrack jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów i mocny silnik, zatem jazda tymi samochodami to czysta przyjemność. To modele stworzone do przełamywania schematów i podążania szlakami, które do tej pory nie były dla ciebie dostępne.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł