Volkswagen bije General Motors w Chinach

Koncern Volkswagen sprzedał w 2013 r. w Chinach najwięcej samochodów spośród firm zagranicznych – podaje Bloomberg.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Spółka Volkswagen AG po raz pierwszy od 9 lat wyprzedziła General Motors i powróciła na fotel lidera producentów zagranicznych w Chinach. Obie grupy sprzedały w Państwie Środka ponad 3 mln pojazdów.

Volkswagen przekroczył tę graniczną liczbę 5 grudnia 2013 r., zaś General Motors tydzień później. Nie mamy jeszcze danych z grudnia, ale niemiecki koncern prowadził po 11 miesiącach ubiegłego roku z amerykańskim o 70 000 samochodów.

Popyt na auta Volkswagen AG wzrósł w Chinach w okresie od stycznia do listopada 2013 r. o 17 %. Najpopularniejszą marką był sam Volkswagen (80 % wszystkich dostarczonych do klientów modeli). Z kolei Audi zostało najprawdopodobniej najchętniej wybieraną marką premium w ogóle, patrząc na cały rynek chiński.

Przedstawiciele Volkswagen AG zapowiedzieli pod koniec minionego roku, że do 2018 r. zainwestują w Chinach 18,2 mld euro. Jochem Heizmann, prezydent Volkswagen China, mówi, że producent nie nadąża z realizacją zamówień. Popyt przewyższa podaż.

John Zeng z firmy analitycznej LMC Automotive podaje, że w 2014 r. niemiecka grupa może liczyć na jeszcze lepsze wyniki, ponieważ rozpocznie w Chinach produkcję Audi A3 sedan i sprzedaż nowych generacji modeli Volkswagen Bora i Škoda Octavia.

Szacuje się, że łączna sprzedaż aut w Chinach przekroczyła w 2013 r. 20 mln sztuk. Nigdy wcześniej żaden rynek nie osiągnął takiego rocznego popytu. Według prognoz w rozpoczętym właśnie roku zainteresowanie klientów nowymi pojazdami wzrośnie o ok. 10 %. Ma się do tego przyczynić przybywająca liczba nabywców z mniejszych miast.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯