Seat Leon czwartej generacji zaprezentowany. Kompakt urósł i doczekał się hybryd

Hiszpańska marka zainwestowała aż 1,1 miliarda euro oraz kilka lat pracy w zaprojektowanie czwartej odsłony Seata Leona. Oprócz całkowicie nowej stylistyki i wnętrza, pojazd doczekał się także nowych jednostek napędowych.

W nowym Leonia można zauważyć stylistykę znaną już z modelu TarracoW nowym Leonia można zauważyć stylistykę znaną już z modelu Tarraco
Źródło zdjęć: © Fot. Aleksander Ruciński
Filip Buliński

Czwarta generacja Seata Leona bazuje na modułowej platformie MQB Evo, która została też wykorzystana przez nową Skodę Octavię i Volkswagena Golfa. W stosunku do poprzedniej generacji kompaktowy seat ma przedłużony o 50 mm rozstaw osi (2686 mm – tyle samo co nowa Octavia), jest też o 86 mm dłuższy, o 16 mm węższy i o 3 mm niższy.

Tym razem Seat zrezygnował z 3-drzwiowego nadwozia. Oznacza to, że w ofercie pozostanie tylko odmiana 5-drzwiowy hatchbackoraz kombi o nazwie Sportstourer. Ten drugi jest o 93 mm dłuższy oraz 16 mm węższy i 3 mm niższy od swojego poprzednika. Dzięki nieco innym proporcjom nowy Leon może się pochwalić lepszym o 8 proc. współczynnikiem oporu powietrza.

Rozstaw osi został powiększony aż o 50 mm
Rozstaw osi został powiększony aż o 50 mm © fot. Aleksander Ruciński

Choć wymiary hatchbacka się zwiększyły, bagażnik ma ciągle taką samą pojemność - 380 litrów. Inaczej wygląda sprawa w przypadku kombi, które zyskało dodatkowe 30 litrów, dzięki czemu litraż jego kufra wynosi teraz aż 617 litrów. To sporo, ale nowa Octavia oferuj

Wnętrze nie powinno być dużym zaskoczeniem, ponieważ już przy prezentacji 8. generacji Volkswagena Golfa można było się domyślić, że jego hiszpański brat będzie miał podobny kokpit. I tak się faktycznie stało. Seat zlikwidował większość przycisków, a znaczna część funkcji auta będzie obsługiwana dotykiem oraz głosem.

Wnętrze jest bardzo podobne do tego z Volkswagena Golfa VIII generacji
Wnętrze jest bardzo podobne do tego z Volkswagena Golfa VIII generacji © fot. Aleksander Ruciński

Pod maską nowego Seata Leona będzie można znaleźć silniki napędzane benzyną, olejem napędowym oraz gazem ziemnym, tak jak było to w poprzedniku. Nowością będą natomiast tzw. miękkie hybrydy oraz hybrydy plug-in.

Chętni na motory benzynowe będą mogli wybierać pomiędzy jednostkami TSI 3-cylindrowymi 1.0/90 i 110 KM oraz 4-cylindrowymi 1.5/130 i 150 KM i 2.0/190 KM. Wśród wersji wysokoprężnych na razie dostępny będzie silnik 2.0 TDI w odmianie 115- oraz 150-konnej. Z kolei zasilana gazem ziemnym jednostka to 130-konny 1.5 TGI (niedostępny w Polsce). W zależności od odmiany silnikowej dostępna będzie zarówno 6-biegowa manualna skrzynia biegów, jak i dwusprzęgłowa przekładnia.

Nowy Seat Leon przejął język stylistyczny największego SUV-a - Tarraco
Nowy Seat Leon przejął język stylistyczny największego SUV-a - Tarraco © fot. Aleksander Ruciński

Układ miękkiej hybrydy, na który składa się 48-woltowa instalacja elektryczna z modułem rozrusznika zintegrowanym z alternatorem, będzie mógł zostać wybrany z 110-konnym 1.0 oraz 150-konnym 1.5. Takie wersji otrzymają oznaczenie eTSI i będą wyposażone tylko w dwusprzęgłową przekładnię.

Hybryda plug-in to z kolei pierwszy krok Leona w stronę elektryfikacji. Hiszpański kompakt w wersji eHybrid będzie krył 1,4-litrowego benzyniaka współpracującego z elektrycznym silnikiem. Moc systemowa ma wynosić 204 KM i będzie przekazywana na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwolą przejechać wyłącznie na prądzie 60 km według cyklu WLTP. Elektryczno-spalinowy Leon będzie występował jako hatchback i Sportstourer.

Na topową odmianę od Cupry trzeba będzie jeszcze poczekać kilka miesięcy, choć na pewno dłużej niż na rozpoczęcie sprzedaży zwykłego Leona. Jego ceny na razie nie są znane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇