Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pobił rekord okrążenia dla seryjnych samochodów elektrycznych na słynnym torze Nürburgring, przełamując granicę 7 minut.
Chiński Yangwang U9 Xtreme osiągnął przełomowy rezultat, pokonując pętlę Nürburgringu w 6 min 59,157 s. To pierwszy seryjny elektryczny samochód, który zszedł poniżej granicy siedmiu minut na tym wymagającym torze.
Czas U9 Xtreme oznacza poprawę względem dotychczasowego rekordu należącego do drogowego Xiaomi SU7 Ultra, wynoszącego 7 min 04,957 s. Xiaomi ma też na koncie okrążenie z czasem 6 minut i 22,091 s., lecz w kategorii prototypów.
Yangwang U9 Xtreme oparty jest na 1200-woltowej architekturze z czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 2959 KM. Każdy z motorów może osiągąć aż 30 tys. obrotów na minutę.
YANGWANG U9 Xtreme | 6:59.157 official laptime | Nordschleife
Za kierownicą maszyny zasiadł doświadczony kierowca wyścigowy Moritz Kranz, mający na koncie ponad 60 zwycięstw na torach GT4, GT3 i LMP3. Yangwang zastosował specjalny pakiet modernizacji w tej wersji, m.in. nowy system chłodzenia, hamulce z tytanowo-węglowego kompozytu i półwyścigowe opony.
Chińska firma podkreśla, że mimo limitowanej produkcji – tylko 30 egzemplarzy – U9 Xtreme jest oficjalnym samochodem drogowym przeznaczonym na rynek. Jak wyjaśnia BYD, oznaczenie „Xtreme” ma podkreślać wyjątkowe, ekstremalne osiągi auta.
Wcześniej U9 ustanowił rekord prędkości na prostej, o czym więcej przeczytacie w tekście Mateusza:
Wiceprezes BYD, Stella Li, zaznaczyła, że „U9 Xtreme jest nie tylko najszybszym samochodem na prostej, ale również autem o dynamice, która pozwala bić rekordy na torze o różnorodnej charakterystyce zakrętów”.