Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie

Jeszcze w tym tygodniu ma dojść do przerw w produkcji w najważniejszym zakładzie Volkswagena. Mowa o fabryce w Wolfsburgu, gdzie powstają m.in. Golf czy Tiguan – dwa bestsellerowe modele marki. Media donoszą, że bezpośrednią przyczyną ma być problem z dostawą mikroprocesorów z Chin. Marka zaprzecza jednak tym doniesieniom i mówi o innym powodzie.

Linia produkcyjna Volkswagena TiguanaLinia produkcyjna Volkswagena Tiguana
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kai-Uwe Knoth
Filip Buliński

Potencjalne problemy zaczęły się już w zeszłym tygodniu, kiedy kontrolę nad producentem półprzewodników Nexperia z siedzibą w Nijmegen, będąca spółką zależną chińskiej firmy Wingtech, przejął rząd Holandii, powołując się na kwestie własności intelektualnej i wskazując na "zagrożenie dla bezpieczeństwa technologicznego Europy".

Pierwsza jazda elektrycznym Porsche Cayenne: tak jeździ ponad 1000 KM na torze... i w terenie!

Chińczycy w odpowiedzi zablokowali eksport komponentów potrzebnych do produkcji procesorów. Te wykorzystywane są na szeroką skalę w sektorze motoryzacyjnym i trafiają m.in. do Volkswagena. W związku z potencjalnymi problemami w łańcuchu dostaw, największe niemieckie media (w tym Bild czy Reuters) zaczęły donosić o planowanych przerwach w produkcji najważniejszych modeli marki - GolfaTiguana.

Informacjom tym zaprzeczył sam Volkswagen. Rzecznik prasowy marki przyznał, że faktycznie planowane są przerwy w produkcji w wolfsburskim zakładzie, jednak, jak twierdzi, nie są one bezpośrednio wywołane brakami mikroprocesorów. Marka przekazała, że zatrzymanie taśm produkcyjnych "planowane było od dawna", ma na celu m.in. inwentaryzację zapasów i zbiegło się z jesiennymi świętami w Niemczech.

Przerwy w produkcji mają potrwać maksymalnie do końca tygodnia. Jednocześnie Volkswagen poinformował, iż marka ocenia wpływ ograniczeń dotyczących układów scalonych firmy Nexperia na swoją działalność.

– W tej chwili nasza produkcja nie jest zakłócona. Jesteśmy w bliskim kontakcie ze wszystkimi zainteresowanymi stronami w związku z obecną sytuacją, aby na wczesnym etapie identyfikować potencjalne zagrożenia i móc podejmować decyzje dotyczące wszelkich niezbędnych środków – dodał rzecznik marki.

Wybrane dla Ciebie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł