Rozbudowują fabrykę. Gigant nie nadąża z produkcją

Stellantis ogłosił śmiałe plany rozbudowy marokańskiej fabryki w Kenitrze. Koncern zainwestuje aż 1,2 mld euro, by docelowo produkować więcej pojazdów.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Maroko staje się coraz ważniejszym graczem w branży motoryzacyjnej. Jednym z kluczowych zakładów na tamtejszej ziemi jest fabryka Stellantis w Kenitrze. Powstają tam tanie, miejskie elektryki w postaci Citroëna Ami, Opla Rocks-e i Fiata Topolino.

Koncern ogłosił właśnie, że w najbliższym czasie zamierza zwiększyć produkcję z 20 000 do 70 000 egzemplarzy rocznie. Kluczem do osiągnięcia celu ma być rozbudowa zakładu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Fabryka w Kenitrze została otwarta w 2019 roku, a w 2020 osiągnęła zdolność produkcyjną na poziomie 200 000 egzemplarzy rocznie. Początkowo wytwarzała głównie Peugeoty 208. W kolejnych latach dołączyły elektryczne trojaczki, a w przyszłości wytwarzane będą również napędy hybrydowe.

Oprócz zakładu Stellantis w Maroku działają również dwie fabryki Renault oraz kilku dostawców części. Północnoafrykańskim państwem zainteresowany był również chiński BYD, który rozważał budowę fabryk i centrum dystrybucyjnego. Ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze jednak nie zapadły.

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥