Porsche kończy produkcję diesli. Zamiast nich będą hybrydy

Pierwsze Porsche z dieslem pod maską budziło kontrowersje. Teraz jeszcze ważniejszą wiadomością jest to, że niemiecka marka rezygnuje z silników wysokoprężnych. Takie auta już zniknęły z oferty.

Historia diesli Porsche nie trwała 10 lat.Historia diesli Porsche nie trwała 10 lat.
Źródło zdjęć: © Porsche
Szymon Jasina

Porsche przeszło przez ostatnie kilkanaście lat sporo zmian. Oprócz modeli typowo sportowych posiada w swojej ofercie SUV-y, limuzynę, a nawet kombi. Wszystkie te nowości były kontrowersyjne dla fanów marki, ale pozwoliły małemu producentowi stać się potentatem na rynku aut luksusowych. Zimo przyjętą przez purystów decyzją było też wprowadzenie do sprzedaży wersji wysokoprężnych – w końcu takie silniki kojarzą się raczej z autami użytkowymi niż sportowymi. Jednak jeszcze większym zaskoczeniem może być to, że nagle Porsche zrezygnowało z diesli.

Nowe Cayenne w ogóle nie będzie miało takie wersji, a w przypadku Macana i Panamery opcje wysokoprężne już zniknęły ze strony internetowej producenta. Zakończono też produkcję takich odmian. Zatem historia diesli z Zuffenhausen była krótsza niż 10 lat.

Jaki jest powód tej decyzji? Oficjalnie jest to "zmiana kulturowa", czyli przejście od silników zasilanych olejem napędowym do napędów hybrydowych i elektrycznych. Jednak jasnym jest, że należy szukać powodów ekonomicznych. Raczej nie należy tego bezpośrednio wiązać z aferą Dieselgate. Choć jednym z jej następstw jest wprowadzenie nowego cyklu testowania emisji spalin, a przystosowanie silników Porsche do ostrzejszych wymagań może być po prostu nieopłacalne. Tym bardziej, że sprzedaż diesli to zaledwie 15 proc. wszystkich aut.

Jednak waga tej decyzji szefów Porsche jest większa niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Jest to początek zapowiadanego przez wielu ekspertów końca diesli. Dla luksusowej niemieckiej marki wersje wysokoprężne nigdy nie były kluczowe, ale należy się spodziewać, że w kolejnych latach również więksi producenci pójdą w ślady Porsche. Bardziej ekologiczne diesle będą zbyt drogie w opracowaniu i produkcji i przestaną się opłacać. Już dzisiejsze konstrukcje wymagają pokonania sporego dystansu, aby mniejsze zużycie paliwa zrównoważyło większy koszt zakupu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥