Porsche i Audi dołączą do Formuły 1. Szef VW potwierdził

Herbert Diess, szef całego Volkswagen Group, potwierdził to, o czym mówiło się już od dawna – zarówno Porsche, jak i Audi wejdą do Formuły 1. Choć nie powiedział, jak to zaangażowanie będzie wyglądało, to nieoficjalnie już wiadomo.

Od 2026 r. na torach Formuły 1 zobaczymy Porsche i AudiOd 2026 r. na torach Formuły 1 zobaczymy Porsche i Audi
Źródło zdjęć: © fot. Alessio Morgese/NurPhoto via Getty Images
Szymon Jasina
SKOMENTUJ

Volkswagen, który ma w swoim portfolio tak dużo marek, miał twardy orzech do zgryzienia – która z nich ma być reprezentowana w Formule 1? Mógłby to być sam Volkswagen. Jednak ostatnio popularne marki zniknęły z królowej motosportu (nawet utytułowane Renault zmieniło się w Alpine). Mogłoby to być Lamborghini rzucające wyzwanie Ferrari. Ale Zdecydowano się na słynne niemieckie marki – Porsche i Audi.

Pozostaje pytanie, jak to zaangażowanie ma wyglądać. Raczej VW nie zdecyduje się na wystawienie dwóch ekip. W końcu (podobnie jak w przypadku Red Bulla i Alpha Tauri) jedna z nich musiałaby byś traktowana priorytetowo, a to nie byłoby dobrą reklamą dla drugiej. Dlatego najprawdopodobniej sytuacja będzie wyglądała inaczej.

Od 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych i to zapewne wtedy dwie niemieckie marki dołączą do Formuły 1. Choć Diess tego nie potwierdził, to od dawna mówi się, że Porsche będzie producentem silników współpracującym z Red Bullem, natomiast Audi będzie miało własny zespół.

Wydaje się, że marka z Ingolstadt nie będzie chciała budować ekipy od zera. W tym przypadku mówi się o zakupie jednego z istniejących zespołów. Plotki mówią o rozmowach z McLarenem, ale też o tym, że na razie nie przyniosły one efektu – w końcu zniknięcie legendarnej brytyjskiej ekipy byłoby niemałym szokiem.

Na celowniku Audi stawiany jest też szwajcarski Sauber, który dziś działa jako Alfa Romeo, a dawniej m.in. był zespołem BMW. Wykluczyć nie można też Astona Martina, który co prawda jest powiązany z Mercedesem, ale nie jest to aż tak bliska relacja.

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nietypowy radiowóz w Australii. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Nietypowy radiowóz w Australii. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło