Porsche i Audi dołączą do Formuły 1. Szef VW potwierdził

Herbert Diess, szef całego Volkswagen Group, potwierdził to, o czym mówiło się już od dawna – zarówno Porsche, jak i Audi wejdą do Formuły 1. Choć nie powiedział, jak to zaangażowanie będzie wyglądało, to nieoficjalnie już wiadomo.

Od 2026 r. na torach Formuły 1 zobaczymy Porsche i AudiOd 2026 r. na torach Formuły 1 zobaczymy Porsche i Audi
Źródło zdjęć: © fot. Alessio Morgese/NurPhoto via Getty Images
Szymon Jasina

Volkswagen, który ma w swoim portfolio tak dużo marek, miał twardy orzech do zgryzienia – która z nich ma być reprezentowana w Formule 1? Mógłby to być sam Volkswagen. Jednak ostatnio popularne marki zniknęły z królowej motosportu (nawet utytułowane Renault zmieniło się w Alpine). Mogłoby to być Lamborghini rzucające wyzwanie Ferrari. Ale Zdecydowano się na słynne niemieckie marki – Porsche i Audi.

Pozostaje pytanie, jak to zaangażowanie ma wyglądać. Raczej VW nie zdecyduje się na wystawienie dwóch ekip. W końcu (podobnie jak w przypadku Red Bulla i Alpha Tauri) jedna z nich musiałaby byś traktowana priorytetowo, a to nie byłoby dobrą reklamą dla drugiej. Dlatego najprawdopodobniej sytuacja będzie wyglądała inaczej.

Od 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych i to zapewne wtedy dwie niemieckie marki dołączą do Formuły 1. Choć Diess tego nie potwierdził, to od dawna mówi się, że Porsche będzie producentem silników współpracującym z Red Bullem, natomiast Audi będzie miało własny zespół.

Wydaje się, że marka z Ingolstadt nie będzie chciała budować ekipy od zera. W tym przypadku mówi się o zakupie jednego z istniejących zespołów. Plotki mówią o rozmowach z McLarenem, ale też o tym, że na razie nie przyniosły one efektu – w końcu zniknięcie legendarnej brytyjskiej ekipy byłoby niemałym szokiem.

Na celowniku Audi stawiany jest też szwajcarski Sauber, który dziś działa jako Alfa Romeo, a dawniej m.in. był zespołem BMW. Wykluczyć nie można też Astona Martina, który co prawda jest powiązany z Mercedesem, ale nie jest to aż tak bliska relacja.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Jedno z ulubionych aut Polaków w wyprzedażowej ofercie
Jedno z ulubionych aut Polaków w wyprzedażowej ofercie
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Załadował kontener na Ducato i ruszył w trasę. Daleko nie zajechał
Załadował kontener na Ducato i ruszył w trasę. Daleko nie zajechał
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec